Foxway/samsung har värderat någon annans telefon

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av salkinn, 3 okt 2025 kl 11:42.

1. salkinn

salkinn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 12
    Tjenare!

Sorry för wall of text :)

Jag gjorde som många andra och nappade på s11 tab erbjudandet och har varit väldigt nöjd än så länge.
    Valde att skicka in min gamla S21 Ultra 5g (svart) som inbyte för att få de extra 2000kr i inbytesrabatt.
    Enda skavankerna på den är lite sprickor på glaset på baksidan, skärmen och telefonen i själv ser helt oanvänd ut i övrigt.
    Klickade i och fick en värdering på strax under 1000kr.

Skickade in telefonen och fick nu några dagar senare ett mail om värderingen.
    Ser långt upp i mailet att det står en röd siffra med att telefonen är "ej fungerande" och får ett värde på 54kr.
    Blir givetvis extremt fundersam då den till 100% fungerade när jag skickade in den(packade supersäkert så kan inte blivit fraktskador".

Skrollar ner i mailet och ser att de tagit en bild på telefonen i fråga, enda problemet är att telefonen de värderat inte är min..
    Det är en bild på en Iphone 7(vit), och jag har som sagt skickat in en S21 ultra(svart) med IMEI-nummer.

Ringer Samsung och säger att de värderat någon annans telefon, han låter väldigt fundersam och ber om några minuter att få kolla upp det. Han återkommer och frågar tyst: Är du säker på att du inte skickade in en Iphone?

Samtalet med supporten slutade med att han sa att Foxway skulle maila mig, men det har inte dykt upp något mail på några dagar nu. Börjar misstänka att det inte kommer komma någonstans.

Har någon varit med om detta, att Foxway lyckats värdera någon annans telefon trots att allt på ordern säger att man skickat in sin egen?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 859
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vilken huvudvärk. Har du kvar spårnumret för försändelsen? Försök samla så mycket dokumentation som möjligt. Man får en bekräftelse också väl när man gör en sådan där trade-in-begäran?

Skicka sedan allt du har till Foxway direkt. Skicka också IMEI på telefonen om du har kvar det (borde framgå på trade-in-kvittot). De har rimligtvis registrerat IMEI på telefonen i sina system.