Fråga ang. lägga in ny ROM

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av akooot, 6 jul 2011.

1. akooot

akooot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus One
  2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Såhär går du till väga för att installera den ROM'en (ifrån början):

1. Ladda ner Gingerbread med bootloaders.
    2. Ladda ner Odin + .PIT (använd den .PIT-filen som heter "s1_odin_20100512.pit".
    3. Installera ROM'en ifrån steg 1 genom att öpna Odin, i PIT så lägger du till den .PIT-filen jag angav i steg 2. I PDA så lägger du till"PDA_XXJVQ.tar.md5", i PHONE lägger du till "PHONE_XXJVQ.tar.md5" och i CSC lägger du till filen "CSC_OXAJVQ.tar.md5". Klicka även i "Re-Partition".
    4. Sätt telefonen i Download-mode genom att hålla inne knapparna Hem+Volym Ner samtidigt som du startar upp telefonen normalt.
    5. Koppla in telefonen i datorn via USB-kabeln.
    6. Nu skall det låta till i fönstret. Det skall bli gult i en ruta, och det skall stå "ADDED" i den stora rutan till vänster.
    7. Klicka nu på "Start" och den skall börja arbeta. När allt är klart så skall det lysa grönt där uppe, och så skall det stå "PASS".
    8. Starta telefonen i Download-mode (som i punkt 4).
    9. Öppna Odin. I "PDA" så lägger du till en kernel med CWM Recovery (Exempelvis SpeedMod).
    10. Samma som punkt 7.
    11. Låt telefonen starta upp.
    12. Lägg in F1 Galaxy S2 V6 på telefonens minneskort/flashminne.
    13. Stäng av telefonen och starta den i Recovery-mode (Håll inne knapparna Hem+Volym upp samtidigt som du startar telefonen som vanligt.
    14. Navigera, med hjälp av volym-knapparna, till "mounts and storage". Välj nu "format" på "/data" och "/cache" (välj gör du genom att klicka på Power-knappen).
    15. Gå tillbaka. Navigera till "advanced". Navigera till "Wipe Dalvik Cache". Nu är du färdig för att installera din ROM.
    16. Gå tillbaka. Navigera till "install zip from sdcard", sedan "choose zip från sdcard". Navigera nu till den ROM som du lade in/som du vill installera. Klicka på den och resten skall telefonen sköta.

Last edited: 7 jul 2011
  3. akooot

akooot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus One
    Kan jag skippa stegen innan 9 eftersom jag redan har Gingerbread?

4. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ja, men Enbart om du har bootloaders. Vilken Gingerbread-ROM lade du in i din telefon? Länka gärna till vart du hittade den!

5. akooot

akooot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus One
    Det är stock XWJB, den man fick i Kies. Sen undrar jag - är det vanliga recovery vi snackar om eller CWM.
    För jag tror det är något fel på mitt CWM. Jag installerade det från Market och testade göra en backup men det failade.

6. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

du måste avända cwm inte vanliga recovery, men du kan inte bara installera det från market, får flasha in en kernel via odin som har det för o få det så guiden var inte riktigt tydlig på detta,,, följa Elofs guide under swedroid wiki, men lägg in denna rom istället för kitchen

7. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Den "stock XWJB" som du fick ifrån Kies fungerar ej då den inte innehåller bootloaders.

Alltid är det något man glömmer :o Tack för informationen!

Ändrar i guiden på direkten...

EDIT: Ändrat!

Last edited: 7 jul 2011