fråga angående android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Xcer, 1 nov 2010.

1. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur är det med apps och så i android? vad händer ifall jag laddar ner en app som kostar på min pc, och kopierar + klistrar in den på mitt minneskort, äre bara att köra då eller?

behöver man jailbreaka sina mobiler för att kunna byta teman och layouts ?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jailbreak = roota. Jailbreak gör man på fruktprodukter.

Mig veterligen kan du inte ladda ner en app som kostar pengar till din PC. De laddar du ner direkt i telefonen istället. De knyts till ditt Gmail-konto och följer med ifall du byter telefon. I vilket fall finns där ingen anledning till att ladda ner en betalapp på datorn först och sedan lägga in den på telefonen. Det smidigaste är ju att göra det genom telefonen direkt.

Om du laddar ner en annan app, som t.ex. någon på ett forum gjort, är det bara att lägga in den på minneskortet och installera ifrån telefonen. Men då är den ju gratis!

Du behöver inte roota telefonen för att byta teman. En launcher, det vill säga så det ser ut i grund och botten i din telefon, går att ladda ner ifrån Market. Det går som sagt att göra utan några som helst modifikationer på telefonen!

3. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Man jailbreakar inte Androider utan man rootar dem :)
    Fråga 1 Ja.
    Fråga 2 Nej, inte direkt. Men det beror på vilket märke du köper. Med vissa kan du ändra mer och med andra mindre. Senaste HTC Sence har en skinningmotor inbyggd. Sen utöver det kan du Tex kan du byta du launcher :)"layout/fönster-hantere") utan root.

Edit: Damn Diggler var före ;)

Last edited: 1 nov 2010
  4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Muuuuhahaha. Alltid här. Alltid steget före. Alltid optimistisk i vilket fall...

Bra med första frågan. Där lärde jag mig något nytt. Är det genom emulator då eller?

Sedan angående teman går det väl vad man än köper? Tänker t.ex. ADW som funkar till allt och alla. Där har man ju massa teman. Iofs som alltid kostar pengar men ändå.. :(

5. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jag tror han menade om det går att installera betalapps utanför market. Det finns inget som hindrar det förutsatt att det inte finns något kopieringsskydd. Men köpa betalapps går inte utan market (förutsatt att man inte köper via någon annan kanal).

Visserligen kan man använda ADW eller liknande, men jag tänkte mer på byta teman "out-of-the-box" vilket Android inte har stöd för.

6. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Roota = Jailbreak, fast på riktigt :)

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Då förstår jag vad du menar. Och håller med :)