Fråga: Fråga angående CR-service (Deltaservice)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jonas_o, 1 mar 2012.

1. jonas_o

jonas_o Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja som jag skrev i en annan tråd så har min mobil jävlats nå grymt de senast dagarna det började med att den helt random började öppna voice talk.. sen har den börjat reboota ca 20-25ggr om dagen och desplayen vill inte slockna ibland så den suger ur ett full laddat batteri på 1 natt..OCH den går ej att koppla ihop med min dator längre..och då folk i den tråden misstänker att Grund problemet är USB kontakten, så googlade jag om det och har då läst om ca 15-20st andra SVENSKAR som varit med om liknande, å de visar ju bara att de är ett produktions fel eller? men jag skickade in mobilen i tisdags till CR-service eller Deltaservice som dom heter nu..någon som har erfarenhet om dem? sökt på google men inte hittat så mycke nyttigheter...

Tar dom lång tid på sig?
    Brukar dom jävlas å bestämma att problemen inte går på garantin fast att man har vårdat sin mobil som en bebis? bortsett från matning å blöjbyte :P

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Personligen har jag bara bra erfarenheter av CR-servce/Deltaservice. Väldigt trevliga och enormt tillmötesgående och även snabba.

Det man däremot ska akta sej för är att skicka in en Samsung-mobil som är parallelimporterad av något företag som sedan sålt den till privatkund. Då är det tvärnit. Det fick jag erfara när jag skickade in min dotters helt nya S2, men det är ju inte CR:s fel utan det är bestämmelserna hos Samsung som styr. Du kan läsa mer om det i denna tråd.

3. MaxieA

MaxieA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Personligen så har jag haft bra erfarenhet med dom. När jag skickade in min SGS2 så tog det ca 2 veckor att laga den så inte så lång tid (hårdvarufel på den så det gick på garanti). Under den perioden så mailade jag och frågade hur lång tid och dom var snabba med svar och trevliga också

4. jonas_o

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

mailade dom i morse å inte fått svar än..jag har köpt min mobil genom halebop å ja hoppas att de ska gå eftersom de var dom som la in "garanti ordern" hos Deltaservice...

5. MaxieA

MaxieA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Min SGS2 är också från halebop :) tar kanske ett dygn innan du får svar på ditt mail. Men från tisdagen tar det ungefär 2 veckor +- några extra dagar så jag är helt säker på att det går :)

jonas_o gillar detta.
  6. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Jag har bara goda erfarenheter av dom. Har varit hos dom och fått min skärm på s2an bytt två gånger. Båda gångerna körde jag till dom och fick bytt på direkten medans jag vänta.

Det var hos cr-service i Arlöv.
    Väldigt trevlig personal.... Fick faktiskt bytt lur efter tredje besöket.

Fick då servicepapper med mig som jag lämnade till netonnet.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

jonas_o gillar detta.
  7. cem

cem Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur mkt fick du pröjsa för att byta skärm?

8. jonas_o

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Då låter ju aldeles strålande..hoppas de funkar bra för mig med, å att detta problem ska gå på garantin..vilket jag tycker är självklart!!

9. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Förlåt för missförståndet, skärmen fick jag bytt på garantin pga gula toningen på vänster sida....

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk