Fråga angående custom ROMs

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av ondoval, 16 apr 2010.

  1. ondoval

    ondoval Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Kan man på något sätt återställa till "vanilla" android på nexusen om man har flashat om den? Jag är grymt sugen på att testa cyanogen men vågar inte riktigt om jag inte kan återgå till standard :o
     
  2. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Ja. Men mobilen kommer vara upplåst dvs HTC kommer att kunna se att du rootat den så garantin kan vara förlorad.
     
  3. ondoval

    ondoval Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är OK, bara jag kan återställa den... Förresten, kan man alltid återställa den, även om man gör något fel när man uppgraderar? Eller går det att "bricka" telefonen (som man kan göra med en PSP exempelvis)? Nån som vet?
     
  4. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Du startar upp i recovery mode och kör en nandroid backup, då sparas det på minneskortet och för säkerhets skäl så kan du ju dra över den på datorn och vill du gå tillbaka till exakt som du hade den innan du flasha den så gör du bara en recovery på nandroid backupen du gjorde.
    Jag har inte hört någon som har lyckats bricka sin telefon, att låsa upp den är rätt simpelt och är rätt svårt att göra fel, om det ens går.

    EDIT:

    För att gå tillbaka till original ROM så Behöver du inte ha en backup, det är bara till att ladda ner en original ROM eller "uppdatering" och flasha med den så är du tillbaka till vanilla:)
     
  5. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Alltså, innan du lägger in din custom ROM tar du en backup av din Original-ROM. Denna kan du sedan återställa till när du vill genom recovery. Att bricka telefonen går bara att göra om det blir fel när man uppdaterar Radion.
     
  6. ondoval

    ondoval Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK, tackar för svar. Kör nog i helgen, ska bli spännande. Ser mest fram emot tethering + att kunna ha olika färger på lampan hehe :)