Fråga Angående Expansys

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av SLeeZy, 7 jan 2010.

1. SLeeZy

SLeeZy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! jag har surfat här ett tag nu och bestämde mig för att skapa ett konto ;)

Hur som helst är jag väldigt sugen på att köpa en röd Acer Liquid och det är bara expansys som har denna, frågan är hur pålitliga är expansys? är lite kräsen när det gäller att handla på faktura etc från enligt mig ett okänd sida.

Men jag har läst att folk har beställt där tidigare men på prisjakt finns nästan inga omdömmen alls så jag är lite tveksam.

så ja tänkte höra med er som har beställt därifrån tidigare :)

Tack på förhand

2. MrK

MrK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkade fint fint för mig fick den inom 24 timmar från då jag beställde den.

3. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag köpte min vita där, och förskottsbetalade via bankgiro(tänkte ifall man blir blåst så vart det inte för mycket pengar man blir blåst på) men allt funkade perfekt när dem fick in den i lagret hade jag den 24h senare. Och kontakten med supporten angående min förskottsbetalning vart super. Absolut inget att klaga på från mig. Flickan min ska förmodligen köpa en röd därifrån med och jag kan inget annat än att rekommendera expansys.

4. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. SLeeZy

SLeeZy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då kanske man kan ta o pröva och beställa där då, är studerande på komvux just nu så man har ju inte allt för mycket kulor över så för mig vore 3500 något att bli blåst på hehe :)

Kan man lägga beställning redan nu, o betala så att allt e klappart och klart när den kmr in i feb?

känns trist o betala i förskott om något går åt pipan ^^

tackar för svar

6. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick också min inom 24 timmar. Jättesmidigt!

Dock bör påpekas att de flesta nätaffärer sköter sig när det gäller att leverera produkter som beställts. Det är när man får problem och behöver reklamera eller utnyttja garantin som butikerna verkligen prövas.

Expansys betalar inte returfrakten till Frankrike, vilket framgår av deras hemsida. Hur det funkar i övrigt om något strular vet jag inte, men det är nog värt att tänka på att man kanske riskerar att inte få en så "säker" garanti och att det åtminstone kan kosta lite att utnyttja den.

7. Frrr

Frrr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde i onsdags den 6'e vid lunchtid, skickades från expansys vid 17-tiden och var på arlanda kring 07.00 igår den 7'e sedan står det "Delivery arranged no details expected" någon som vet vad det betyder? Dom lär då inte cykla ut det för jag bor ungefär 80mil norrut :)

8. egon2003

egon2003 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Du kommer inte se fler uppdateringar på kollinumret förmodligen. var samma för mig.

9. Frrr

Frrr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, fick du det hemkört ändå eller fick du hämta ut det på något utlämningsställe?

10. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänk på att DHL kör ut varorna till dörren så ifall du är i skolan finns det risk att du missar det. Är du inte hemma när de kommer så ringer de dig nog så ni kan bestämma senare tid.

11. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Låter sjukt bra!

De finns ju i lager nu. Lär beställa en innan veckan lider mot sitt slut...

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skall beställa en vit ifrån Expansys ikväll. En fundering bara.

Kommer de direkt ut till leveransadressen eller ringer de innan de kommer? Funderar nämligen på att skriva jobbet som leveransadress så man får den utan problem. Erfarenheter?

14. MrK

MrK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag beställde faktiskt till jobb adressen och det fungerade fint.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Satte hemadress. Ringer de innan? Tar 10 min med bil hem så jag hoppas att jag kan synka det. Telenummer behövdes ju för att ens få hemkörning.

Sen var jag tvungen att ta kort på körkort och kreditkort. Kommer detta försena leveransen tror ni? Blir förbannat förbannad isf...

16. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det går fort, nej de ringer normalt inte med de måste leverera innan kl12 , normalt

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Damn. Kanske borta maila expansys och ändra leveransadressen till jobbet ändå...

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har snackat med Expansys och fått nummer till DHL. Så imorgon morgon ringer jag direkt dit och får antingen budet att ringa innan han kommer fram, få honom att säga en tid eller helt enkelt ändra min leveransadress till jobbet.

Fått otroligt mycket bra respons ifrån Expansys genom hela processen. Hittills har de ett gjort ett otroligt bra intryck på mig. Snabba och bra svar. Personlig hjälp ifrån samma kundtjänstmedarbetare (eller sitter det kanske en stackare själv?) som skyndade på processen eftersom det var att jag skulle ta kort på körkort och sånt första gången jag beställde.

Så imorgon kommer den :)

Liten edit:
    Man kan hämta ut paket på terminalen så imorgon morgon vid 7 ringer jag och ser efter så att paketet inkommit för att sedan hämta. Perfa! Snälla, allt, klaffa nu. Vill ju ha min Liquid!

Last edited: 14 jan 2010
  19. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hämtat ut och lekt lite med den nu. Sådan OTROLIG skillnad ifrån HTC Magic!

Tack Acer, Expansys och DHL :)

20. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Lite information till folk som undrar vad som händer ifall man som jag bor i ett hus som är väldigt svårt att hitta till utan vägbeskrivning.

Jag beställde min Liquid i måndags kl14.00 ungefär och det sista jag hörde från DHL var att den var i Göteborg 8.45 på tisdag morgon.
    Sedan hände inte så mycket, men på torsdag (igår) fick jag en paketavi på posten som förklarade att jag fick ringa och boka hemkörning eller hämta den själv på en DHL-station ungefär 2mil från mitt hus. Jag valde det senare och kunde idag hämta min Liquid utan problem, bara visade min lapp jag fick på posten och så fick jag skriva på som vanligt^^

Så var det för mig iallafall, och även om det dröjde fyra dygn från att jag beställde till jag höll telefonen i handen så är jag nöjd med leveransen både från eXpansys och DHLs sida :)