Fråga angående MyTracks/andra GPS-appar

Diskussion i 'Applikationer' startad av KalleBalik, 5 apr 2011.

1. KalleBalik

KalleBalik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en fråga angående MyTracks, jag gillar appen då den visar det som är viktigast för mig; min rutt på en karta samt distans men jag saknar en funktion, eller så har jag inte fattat hur man gör
    Låt oss säga att jag spelar in en "track" som jag sparar och dagen efter så vill jag gå exakt samma rutt, jag vill alltså kunna se min inspelade rutt på skärmen samtidigt som jag spelar in en ny, så att jag kan gå på exakt samma ställe liksom...hoppas ni förstår hur jag menar. Finns den funktionen i MyTracks, och om inte finns det någon annan app där det är möjligt?

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Har inte testat, men ladda in en av dina gamla rutter och se till att du följer sanna rutt genom att titta på displayen.

3. KalleBalik

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja funkar inte riktigt, så fort man börjar spela in en ny rutt så försvinner den gamla från skärmen, så man ser inte var man gått.

4. Wisentdual

Wisentdual Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Varför spela in samma rutt flera gånger?

Sent from my X10i using Tapatalk

5. KalleBalik

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har att göra med spårning med hund...lite komplicerat att förklara, men jag vill kunna spela in ett spår, spara det, sen öppna det vid ett senare tillfälle och navigera efter det inspelade spåret.

6. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Aha, då fattar jag.

Förslag: Spela in spåret första gången. Skicka sedan spåret till "Mina kartor" på Google Maps. Nästa gång ni är ute så tar du upp den kartan i appen Google Maps och så följer du det inspelade spåret. Samtidigt har du My Tracks igång och spelar in dagens promenad.

Säg till om du har svårt att hänga med i min beskrivning så ska jag beskriva det hela lite mer utförligt.

7. KalleBalik

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där låter ju riktigt smart, det ska provas. Tack!