Fråga: Fråga angående S3 Panorama

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Jabs, 6 okt 2012.

1. Jabs

Jabs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag står just nu mellan att köpa en Iphone 5 eller S3 4g. Själv känner jag att Android är vad jag vill ha, men något stoppar mig när jag ser bilder som är tagna i Panorama.
    Exempel: Detta är inte det enda fotot jag sett som ser ut såhär.
    Finns det möjligtvis någon fix för detta? Läste något där det stod "Panoramas were easily and quickly taken on the Galaxy S3, but be aware of changing light levels." Så, om jag inte är helt dum, så lär det gå att fixa det genom att ändra "light levels" om det nu finns i någon foto-app?

Om det nu är så att det går att ändra genom en foto-app, blir det snyggt efteråt, eller ser det helt enkelt skräp ut? Och sist men inte minst: Är det simpelt att ändra dessa "light levels"?

Och jag förstår att det inte är hela världen med Panoraman. Men om jag ska slänga så mycket pengar på detta så vill jag, som alla andra, få vad jag betalar för :).

Tack!

2. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Så där blir inte mina panorama bilder, om jag hinner kan jag ladda upp en bild imorgon så får du se.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Raymond

Raymond Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Solen är med i panoramat. Det är den största boven till problemet. Digitalkameror har för litet ljusomfång för att kunna få detaljer i skuggor samtidigt med starkt solsken.

Light levels avser att den har problem om mycket skuggiga och ljusa partier är med i samma panorama. I början var kamerans exponeringsautomatik inställd för att fota den mörka skogen till vänster. Därför ser man detaljer där. När kameran vreds åt höger kom den ljusa himlen in i bilden och senare den starka solen. Då måste den sänka ISO-talet mm för att inte få en urfrätt bild. När kameran tog bilden längst till höger hade den inte hunnit återställa exponeringen. Därför är skogen mörk.

Det finns andra panorama-appar, men jag vet inte om de är bättre på att göra snyggare övergångar mellan skugga och solsken.

4. Jabs

Jabs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alright, tack så mycket för svaren. Blir till att beställa en på Måndag.

5. fretig

fretig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Lånar tråden lite.
    Undrar hur det ser ut med upplösningen vid panorama. Jag har en lägre upplösning än vid singelbild och vill väl eg ha 5-6 bilder i orginalstorlek som stitchas. Är det helt kört eller?