Fråga angående SIM till Hero

Diskussion i 'Hero' startad av mirose, 19 mar 2010.

1. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har äntligen bestämt mig av valet av ny mobil och det kommer bli en Hero efter mycket forskande på nätet och framförallt efter att ha läst detta forum.

Trevligt att hitta att forum där man faktiskt hjälper varandra tillskillnad från vissa andra forum (LG)....

En liten fråga bara:
    Jag kommer om en månad få ett nytt företagsabonnemang som jag tänker använda men tillsdess vill jag använda mitt gamla kontantkort som jag har och bara använda wifi för email etc. Kortet jag har är ett vanligt Glocalnet kotantkort och min fråga är om det fungerar med telefonen mao att sms, ringa. Anledningen till att jag undrar är att jag sett ett par inlägg om problem med ex tele2 och det pratas om en hel del om 3g.... jag behöver kanske inte berätta att jag inte har så stor koll ännu på termer och förkortningar.

Hoppas ni fårstår vad jag undrar över.

Tack på förhand

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du får helt enkelt testa och se. Hjälten är lite kinkig med sim-korten och har du ett för gammalt så kan det uppstå lite alla möjliga fel. Skulle det inte funka är det bara att ringa kundtjänst och säga att sim-kortet inte verkar funka i din nya telefon. Du ska inte behöva betala nått för ett nytt. Berätta inte att du väntar på ett nytt abonnemang för då lär dom inte vara intresserade av att skicka ett nytt till dig.

3. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag hade ett Tele2 kontantkort innan jag köpte min hjälte, bytte samtidigt upp kontantkortet till ett abonnemang. Det skulle ta ett tag att flytta över mitt nummer och skicka ett nytt SIM till mig, varför ett nytt sim har jag ingen aning om men men.

Men jag kunde köra på mitt gamla tills dom stängde av det, vilket tog iallafall 2 dagar, sedan var det bara att byta till det nya och köra. Så jag tror nog att det kan fungera för dig :)

men det gick iallafall smsa och ringa har jag för mig :)

4. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Bara det är en bedrift att lyckas med :D

5. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för era snabba svar.
    Det var det jag menade med skillnad på forum och forum, skönt att slippa känna att man ställer korkade frågor.....även om de kanske är det.

Tack igen och återkommer säkerligen när jag sitter med Heron i handen:)

6. Leerok

Leerok Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag fick men hero för en månad sen uppkom en symbol i notifikationsfältet som varken fanns i manualen eller på några sidor om Heron.

Symbolen var ett litet simkort med ett kugghjul på med ett meddelande "vodafone"
    Ringde telenor (som hette vodafone förr i tiden) och frågade vad det kunde vara, de hade ingen aning. Hänvisade mig till HTC.
    Ringde HTC, de hade ingen anning men eftersom det var ett simkort antog de att de måste ha med simkortet att göra och hänvisade mej tillbaka till telenor...

Då fick jag äntligen prata med någon vettig som tillsammans med mej klurade ut att det var ett för gammalt simkort (ca 2 år gammalt), så de skickade ut ett nytt sen försvann symbolen..

Kanske inte är så viktigt info i denna tråd men kanske kan vara bra och veta inför nyförskaffande av en hero ;)