[FRÅGA]Backup vid ROM-byte

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by davvelito, Jun 29, 2011.

1. davvelito

davvelito Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har tänkt att byta från XWKE7 1.2 Angelom till Villain-ROM 1.4 nu. I guiderna på xda framgår ju att sms, samtalshistorik och även Apps osv försvinner helt.

Finns det något smidigt sätt att göra backup på dessa delar? Det är väl framförallt appar som besvärar mig om dessa försvinner. Är ännu inte så hajj på hur allt det här fungerar. Försvinner _ALLT_ på det inbyggda SD-kortet?

Passar på att slänga in en fråga till också; När jag försökte optimera luren för att suga så lite batteri som möjligt så råkade jag ta bort samsung apps i telefonen. Någon som vet hur jag får tillbaka den? Hubbar och sånt skiter jag i.

Last edited: Jun 29, 2011
  2. Ludvig

Ludvig Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du bör ju "wipea" hela minnet i telefonen innan byte av rom, så allt försvinner, du kan göra backup på appar med Titanium Backup. Jag brukar göra backup på alla fungerande rommar på mina telefoner, in case of, oklart om samtalshistorik försvinner men däremot kan du ju göra en backup i GoSms Pro om du använder det och sedan göra backup på minneskortet för att sedan återställa efter rom-bytet. :)

3. garm

garm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en lista som jag bockar av, inget avancerat alls utan bara en kom-ihåg.

Notera att jag använder Funambol sync istället för Google. Mina vänner kallar mig paranoid, kanske ligger något i det!? ;)

Before

*Backups:
    -SMS - Go SMS
    -Contacts - Funambol
    -Call logs - Call Logs Backup & Restore
    -Applications - Titanium
    -WiFi networks and passwords - WiFi Key Recovery

*Copy from internal to external SD-card
    -All backups
    -Titianium folder
    -OpenVPN folder
    -WiFi psw file

*Copy efs folder from / to external SD-card

*Make a backup in CWM

Edit: Glömde nämna att jag regelbundet gör backup / kopierar mina foton till min server med rsync backup for Android

Last edited: Feb 8, 2012