Problem: Fråga Bluetooth, stänga av automatisk uppselning på Bluetooth i bilen

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Bulldog76, 29 december 2013.

1. Bulldog76

Bulldog76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Hej.
    Har ett litet i-landsproblem med min Z1.
    Varje gång jag kör bil så och har Bluetooth igång (vill kunna prata i telefon om de skulle behövas.) sätter telefonen automatiskt igång att spela musik på bilstereon, antingen startar den walkman eller spotify, beroende på om spotify varit igång tidigare.
    Det som är riktigt störigt är att om jag byter till radio eller cd på bilen så hoppar den tillbaka till BT musik och återupptar att spela upp ljud via spotify igen, varje gång som jag exempelvis får en notifiering på telefonen, eller ett sms, mail mm som genererar ljud.

Jag har gått in i throwinställningar, tagit bort bocken att automatiskt välja throw, nollsätllt minnet i smartconnect. (När jag ansluter till Bluetooth igen första gången i bilen, så ställer smartconnect in sig på att börja spela walkman automatiskt efter nollställningen av programmet. Det går inte heller att redigera den "enheten" i smart connect och välja bort throw och sluta spela upp walkman.
    Någon annan som har ett liknande problem?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

På min Samsung avaktiverade jag den appen som startade musik under inställningar -appar - alla. Jag använde inte den inbyggda så jag förlorade inget på att avaktivera den.

Skickat från Tapatalk

3. Bulldog76

Bulldog76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Testade det ett tag, men då försvann andra funktioner som var bra. Ska försöka hitta en app eller nfc inställning att när jag är kopplad med bluetooth till bil att inga. aviseringsljud spelad upp. Borde lösa problemet.

Sent from my Sony Xperia™ Z1 using Tapatalk