[fråga] DLNA streama MKV.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Pliind, 30 maj 2011.

1. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Det sjukaste jag har vart med om idag skedde.

Igår natt valde jag att ladda ner en film till min tab från min NAS. Filmen är 2.7GB stor. (mkv). Efter att ha fått ner filmen så kör jag igång den, får dock inget ljud så jag ledsnar och lägger ner.

Dock pillar jag fram min mobil och börjar lira med allshare, använder då taben som host och dra mig i rumpskägget.. jag FÅR streama filmen från taben till min telefon! kollar klart på filmen i mobilen, upptäcker dessutom att jag har 80% batteri kvar efter filmens slut?

Varför fungerar det att streama mellan taben och telefonen och inte från min NAS? (Synology) eller annan enhet för den delen..

2. rewdboy

rewdboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det beror nog på inkompatibilitet mellan DLNA-servern i din NAS och DLNA-klienten i mobilen. jag har åxå en synology och kan inte streama nån film alls till min mobil. inte ens divx.

OT: har liknande problem med att streama till min samsung TV, får inte med undertexterna från MKV-filer till TVn av nån anledning..

3. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Streamingen beror även lite på hur den processas på serven m.m.
    Använder bara DLNA mellan PCn och PS3an men spelar det ju roll på inställningarna, orginal format och så, troligen så kommer ljudet från din NAS okonverterat vilket gör att luren inte kan processa det medan Ipaden skickar ut i annat format eller kanske inte t.ex. 5.1 ljud eller så.
    Iom att det streamas tar Ipaden hand om all konvertering onekligen till ett format som telefonen gillar och bara direkt visar upp utan att behöva jobba med därav massa batteri kvar :)

4. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Dock streamar han inte genom en ipad utan en galaxy tab som stödjer samma format som luren