Har inget wlan här hemma och behöver ladda ner en karta till Navigon. Dock får jag inte det för Navigon utan wlan. Går det komma runt det på nått sett? någon app för att skapa ett virtuellt wlan på mobilen? Jag har varit med om det i andra appar också . Frustrerande när man har mycket datatrafik på abonnemanget .
Har ingen annan enhet med wlan. Tänkte att det s skulle gå på nått sett. Men kanske får va tattig och köra ett långbesök hos donken :-)
men kör copilot eller nån annan som klarar i offline läge? vad är det för kass navigator som kräver wlan...
Den kräver wlan första gången för att man ska kunna ladda ner kartorna som är stora. Sen går den att köra i offline läge i all oändlighet. Som svar till TS, tror du kan ladda ner kartorna via datorn och föra över till mobilen. Kolla navigons hemsida. Edit: Här står det mer: http://www.navigon.com/portal/us/kundenservice/faq.html?id=19269447&content_identifier=faq&page=46
Jag stör mig mycket på att många kräver wifi för nedladdning av stora filer. Det borde alltid komma upp ett val där man får välja att faktiskt tanka ner via sin 3g/4g-uppkoppling.
Går det att komma runt denna sorts begränsning på något sätt? Ex. youtubeklipp är ju sämre med 3G/4G, till iPhone (efter jailbreak) finns det ett tillägg som heter 3G Unrestrictor. Med den väljer man vilka appar som ska "tro" att man har wifi.
Har inte testat detta men det kan ju vara värt ett försök. http://www.ehow.com/how_12175977_make-android-think-its-wifi-3g.html#page=1
Jag testade precis den metoden. Fungerade inte på min HTC One tyvärr. Självklart kan jag koppla in mobilen till datorn och överföra kartorna men hade varit bättre att slippa krångla med sådant och installera navigons mjukvara på datorn osv. Samt så kommer det ju säkerligen komma fler tillfällen när man inte kommer vidare i en installation pga. avsaknaden av wifi. Tycker man ska få välja själv om man vill ladda ner på 3G eller wifi!! Är det någon annan som har fler tips på tweak eller app som gör att man kommer runt wifilåsningen?
Han hade ju inget WLAN nätverk vilket i mina ögon man borde ha om man har WiFi, om du nu inte syftar på gratis hotspots ute. Har för mig att jag har sett applikationer som emulerar en WiFi anslutning men går på 3G/4G för just applikationer som kräver att man är ansluten till en trådlös internetpunkt, dock minns jag inte vart jag har sett de..
Det förstod jag men jag menade i all hast se en hotspot någonstans. Det torde vara omöjligt att inte råka passera runt 100 / dag I alla fall bara för att initiera det hela. Jag vet själv med mig när Navigon släpptes att jag drog det på 3G i bilen och något säger mig att jag, (kan minnas fel) initierade det hela med polarens mobil som hotspot.. Kan ha fel och minnas fel. // A
Aha, jo var inte säker på vilket du menade Yupp, man borde passera ett par i alla fall, om inte annat dra till MCDonals eller valfritt annat ställe där det finns gratis WiFi. Har också för mig att vissa applikationer har haft den "buggen", där man genom att påbörja en hämtning över WiFi kunnat avsluta den igenom 3G..