[Fråga] Finns device kryptering på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av BalsbyMange, 17 maj 2011.

1. BalsbyMange

BalsbyMange Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tjena

Precis som rubriken säger, finns det device kryptering på telefonen, enligt vissa källor gör det de, men de verkar vara lite olika beroende på var man läser. Jag behöver nämligen detta så att jag kan använda telefonen mot en Exchange som kräver devicekryptering.

/mange

Last edited: 18 maj 2011
  2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, läser man på Samsungs specifikationssida om SGS 2 så står det bl.a.:

Inbyggd kryptering

Öka säkerheten med en säkerhetslösning som skyddar mobildata utan att göra avkall på hastighet och funktionalitet. Samsung GALAXY S II är världens första Android-smartphone som använder kraftfull krypteringshårdvara och minimerar behovet av extra säkerhetsprogram. Krypteringstekniken i hårdvaran ger snabb och tillförlitlig säkerhet. De inbyggda tjänsterna Sybase Afaria Mobile Device Management och Microsoft Exchange ActiveSync bidrar till krypteringsstödet med sina egna mekanismer som säkrar viktig företagsinformation och privat information.

Microsoft Exchange ActiveSync

Samsung GALAXY S II är optimerad för säker tillgång till företagets resurser via Microsoft Exchange Server och håller all information uppdaterad: e-post, kalender, kontakter och arbetsuppgifter. Samsung GALAXY S II har det mest omfattande stödet för mobil implementering av Exchange ActiveSync. Mobile Device Management erbjuder den högsta säkerheten på mobiltelefoner och innefattar även stöd för policyn och restriktioner för Android ActiveSync-klienter – det är även möjligt att fjärrkonfigurera anställdas smartphones i realtid, övervaka efterlevnad av företagspolicy, synkronisera med högsta säkerhet och radera eller låsa telefoner.

läs mer här:

http://www.samsung.com/se/consumer/...nurl=&pid=se_home_image2_Galaxy_S_II_20110516

3. BalsbyMange

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ser ju faktiskt riktigt lovande ut... men tittar man i manualen verkar det inte finnas någonstans att aktivera detta.

Nån snäll person som känner för att ta en tittt i sin telefon efter inställning för denna kryptering :)

4. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

I inställningar under "plats och säkerhet" så finns där ju "installera från USB - installera krypterade certifikat". Det är de ända jag hittat angående kryptering, kan de vara de?

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag "tror" inte man kan aktivera denna kryptering bara sådär... tror det hör ihop med om man synkar mot exchange och exchanges säkerhetspolicy kräver kryptering av enhet som detta fungerar... mao. inget som en "vanlig" användare kan slå på/av.

6. BalsbyMange

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

De va nog min tanke också, dock e de ju helt ok, då de e efter exchange kopplingen som krypteringen e mest intressant.