[Fråga] Hårdvaruservice när mobilen är beställd online (t.ex. Dustin osv)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Applemoes, 22 jun 2011.

1. Applemoes

Applemoes Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Första posten på forumet så vi får hoppas att jag gjort rätt för mig!

Ska troligen beställa min SII genom dustinhome tillsammans med telias abonnemang. På telias egna hemsida var man tvungen att binda sig i 24 månader vilket jag inte vill, därav dustin.

Undrar hur det är med service på själva mobilen om något händer. Telia står ju bara för abonnemanget nu då jag inte beställt någon mobil av dem. Hur är det för er som fått problem med mobiler köpta online?

Är då nyfiken på hur det går till med inlämning, service, tider och liknande då jag inte kommer ha någon markbutik att gå till.

Tack på förhand.

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Dustin är seriösa och har varit bra under de åren jag köpt från dem.
    När man ska reklamera via nätet så skall försäljaren stå för frakten. En reklamation ska alltid vara kostnadsfri för kunden.
    Det har varit samma service som om jag köpt i butik förrutom att det ju tar ngn extra dag pga att man ska få fraktsedel och skicka in den och sedan skickar ju de tillbaka den.

Applemoes gillar detta.
  3. Applemoes

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis, det är ju inget litet nytt företag. Både jag och far min har köpt saker tidigare på dustin och de brukar sköta det på ett proffsigt sätt. Det blir nog dustin för jag hittar inget ställe där jag får tag i luren billigare. Kan nog bli en beställning idag till och med!

Tackar :)

4. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Brukar gå snabbar med reklamationer i nätbutiker oftast skickar dom en fraktsedel och så skickar du telefonen direkt till serviceverkstaden och när den är klar skickar dom den direkt till dig, lämnar man in den i butik brukar dom vänta nån dag innan dom skickar in den så dom kan skicka flera tillsammans och sen skall dom kontakta dig och meddela att dom fått den tillbaka.

5. Applemoes

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Aha, det visste jag inte. Funderar på att köpa den från mediamarkt annars men det kanske blir en onlinebeställning ändå? Detta tåls att tänkas på. Ska ringa markan imorgon och kolla vad de har för deals om man köper ett abonnemang till!

6. Applemoes

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ändring i planerna, telefonen ska inhandlas på elgiganten så fort de får in den. Bra avbetalning plus en fysisk butik att gå till så det är super :)

Någon som har erfarenheter av dem?