[Fråga/Hjälp] Behöver rensa allt i min Light.

Diskussion i 'ZTE' startad av Kvillen, 4 feb 2012.

1. Kvillen

Kvillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Behöver rensa allt i min Light.

Har fungerat väldigt bra förr med Kallt_kaffes roms, men för några dagar sen testade jag installera ICSrommen, och den fungerade lite sådär, konstigt med uppdateringen på skärmen, fick dra i rullmenyn för att skärmen skulle uppdateras så tyckte inte att den höll för vardaligt bruk :)

Tror jag råkade välja fel modell när jag gick in i rom manager och flashade in cwm för efter det så kommer jag inte in i recovery varken genom att trycka på "Reboot to recovery" eller med volner+power.

Så nu när jag försöker komma åt den så vill windows inte installarea rätt drivisar (har testat att ladda ner från ZTEs sida + de som kallt kaffe länkar till i sin guide) men inget vill fungera (har testat på 5 olika datorer här hemma)

Så nu undrar jag hur man lättast blåser rent i Lighten? Alltså, rom, och allt vill jag ha bort så att det bara finns "download mode" typ, om det går dvs?

Mvh

Last edited: 4 feb 2012
  2. BorlCand

BorlCand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

English please and I will help you ;)

3. Kvillen

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

to summarize my post:

I need to wipe all in my light because i cant get into CWM, not from Rom Manager "Boot to recovery" or holding voldown + power... And my drivers wont accept my light in any of my 6 computers i have at home so I cant see it in the flashprogram that Kallt_kaffe have linked in his guides.

Så i need to flush/clear all in the Light and hopefully get CWM back in, or get into the FTM..

hope you understand ^^

/Kvillen

4. BorlCand

BorlCand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

You should flash from DFU - Voldown + Volup + Power - LED once be red. Plug USB in tablet and flash 2.2

Kvillen gillar detta.
  5. Hallberg84

Hallberg84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

6. Kvillen

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det har löst sig nu, tack för hjälpen.

Fick göra som BorlCand skrev, volner och volup + power, men då blinkade bara röda dioden till men inget på skärmen så trodde inget hände, men datorn tog emot den och lyckads få in rätt drivrutiner så jag kunde flasha in 2.2 igen och sen gå vidare på det vanliga sättet...

Såå thanks alot BorlCand for the help, really appreciate it, now my dear dear light works again :)

Thanks och Mvh!

7. Lepra

Lepra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har precis samma problem och har haft sen släppet av kallt_kaffes första ics... Har provat lite i omgångar men sen har den blivit liggande tyvärr.

Ska se om jag kan fixa det nu, den duger ju till något iaf!