[Fråga] Hur synkroniserar man Galaxy SII med Ms Outlook 2007/2010?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av thorwaldpe, 23 maj 2011.

1. thorwaldpe

thorwaldpe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag söker igenom forumet hittar jag ingen information om hur man synkroniserar en Android-mobil och då en Samsung Galaxy SII med Outlook. Sony Ericsson har sitt Pc Companion som fungerar utmärkt, men jag stöter på patrull med min nya Samsung Galaxy SII. För synkronisera sitt Gmail-konto med Ms Outlook måste man vara företagskund hos Google. Jag är intresserad av att synkronisera kontakter, kalender, uppgifter och anteckningar i Ms Outlook mot min Galaxy SII. Att spara ner en *.csv-fil och sedan ladda upp den till Gmail blir längden jobbigt.

Jag vet att finns program som förenklar synkroniseringen, men jag hade för mig att i Android (läs Linux)-världen vill man ha saker gratis eller i varje fall billigt. 300 kr (https://secure.companionlink.com/buynow/orderform.php?product=CLO40) är ett hyfsat pris, men jag föredrar ett ett billigare alternativ.

Är det någon som erfarenhet av Android Sync, http://www.android-sync.com/features/ och fungerar detta med Galaxy SII?
    Eller finns det någon av er som skulle lägga upp manual hur synkroniserar mobilen på det enklaste sättet utan att installera ett särskilt program som ovanstående?

Tacksam för bra och enkla tips.

//Thorwald

Last edited: 24 maj 2011
  2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

thorwaldpe gillar detta.
  3. Keen Harry

Keen Harry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Otroligt knepigt att inte Kies har stöd för att synka uppgifter. Använder man MS Outlook och tror att man kan använda Samsungs Kies för att synka sina kontakter, kalender uppgifter och anteckningar blir man både förvånad och förbannad när man märker att det inte funkar. Vad och hur gör man för att lösa problemet, Kies är ju dessutom fruktansvärt segt och klumpigt.

4. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

5. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kör du Exchange? I så fall så fungerar det ju perfekt att synka både mail, kontakter och kalenderuppgifter.

6. Keen Harry

Keen Harry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kies kan ju segt och klumpigt men ändå synka med Ms Outlook kalender, kontakter och Anteckningar men av någon anledning saknas möjligheten att synka Ms Outlook Uppgifter. Detta gör ju att Kies går bort helt enkelt. Kies är ett riktigt skitprogram och jag saknar verkligen pc companion som jag använde till min sony-ericssn tidigare det programmet var både snabbt och smidigt jämfört med kies. Så nu sitter man har med en "flashig" telefon som inte ens kan synka med Outlook som jag kunnat tidigare. Detta borde vara en av Samsungs grövre missar men det skiter dom nog i för det är väl inget som säjer hos alla fjortisar. Hur som hetlst är jag också väldigt angelägen om att hitta nogot smidigt snabbt och kompetent program för att synka bl.a. outlook 2007 med min galaxy s2