[Fråga] Innan jag ger mig in i romvärlden

Diskussion i 'Magic' startad av Johnny, 7 sept 2009.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hej alla glada

Tänkte snart börja experimentera lite med nya roms, jag är dock himla nöjd med min google brandade Magic och undrar om google grejjerna finns med/följer med om jag byter rom och återställer alla mina apps från te x mybackup?

Eftersom jag har blivit en flitig användare av google calendar och gmail så vore det ju trevligt om det hela följde med, och google widgeten är rätt nice den med.

Försvinner dom, eller finns dom enbart till vissa moddar?

Tack på förhand

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

de finns nog med överallt!

3. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

med kalendern är det så att om du har sparat dina möten i google kalendern och inte i my calendar eller office calendar så följer de med... har för mig att man kan spara möten i olika kalendrar...

4. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Bra bra :) jag kör enbart google calendar och gmail appen egentligen.

Får lattja lite ikväll eller imorrn :)

5. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tänkte bara säga att allt gick fint :D och det ser ut som att allt jag ville ha fanns med och har restorat mina applikationer och settings :)

Blev nått fel första gången jag flashade, vid närmare granskning av loggen när den bootade så hade den problem med fel signaturer vid uppstart och loopade omkring. pushade upp filen igen och wipade, sen uppdaterade igen och då gick den igång.

Så nu kör jag Cyanogen 4.0.4 till att börja med :)

6. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När du läser loggen, kör du då "adb logcat"? när telefonen är uppe och kör?
    En hint (om du inte redan läst det här på forumet) är att för att telefonkontakterna ska synkas upp mot google måste man
    välja "Google" som "source" när man importerar från usimkortet.
    Har man redan valt "Phone" får man köra "clear cache" genom AppManager på Contact och Contact Storage. Just kontakt-hanteringen tycker jag e grym.
    Så jäkla smidigt att hantera kontaktinformation och lägga till bilder på folk genom Gmail-gränsnittet. Bara att klistra in bildsökvägen till någons Facebook-bild t.ex och detta synkas ned till telefonen.

7. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jepp, körde adb logcat. Tror felet jag fick innan berodde på att jag wipade telefonen, kollade en sak i telefonen (bara skippade förbi introgrejjerna etc) och sen bootade om för att påbörja flashningen, så nånting blev nog lagrat och störde. Wipe + update fixade det fint.

Själv använder jag inte synkningen av kontakter via gmail/facebook. Men definitivt en smidig lösning :)