[Fråga] Internet radio!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av DroidShout, 3 aug 2011.

1. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Hejsan!

Jag har letat ett tag utan att hitta en lösning, finns det någon här som vet om någon tutorial om hur man gör en app som drar in en Internet radio kanal?

Det finns radiokanaler som sänds på Internet och jag skulle vilja göra en app som kan spela upp en av dessa kanaler i mobilen.

Tack!

2. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

"Internet radio"?

Det leder direkt till frågan, vilken sorts internet radio? Om det är ShoutCast du menar så finns det ett helt gäng applikationer på market som spelar det (länk) och protokollet för ShoutCast är väldokumenterat (länk) om du av någon anledningen vill skriva en egen app (vilket då självklart förutsätter att du redan kan koda för Java/Android).

3. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Säg att jag vill göra en app som gör att jag kan streama The Voice från min mobil.

4. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

The Voice skickar musik över rtmp och servern att ansluta till går att läsa ut från html koden till sidan http://www.thevoice.se/player.

Ex. så såg sidan ut så här när jag testade: http://pastebin.com/AAC8G6cy

Scrolla ner i koden så hittar du:
    Jag testade att ansluta med VLC till rtmp://flash0.03872-live0.dna.qbrick.com/03872-live0/voice och den började spela, så det verkar fungara.

Så om du vill bygga en app för att spela The Voice får du skriva något som kan tolka rtmp protokollet och sen läsa ut musik-datan.

Last edited: 3 aug 2011