[Fråga] Kies version?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av kokkis, 23 jun 2011.

1. kokkis

kokkis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säkert en ganska dum fråga, men är helt ny inom Samsungs telefoner, och jag hade tänkt roota och sen lägga in någon ny rom..

Men jag undrar hur jag hittar vad jag har för Kies version i telefonen?

Vissa roms står det att den är baserad på XXKF2 firmware och det enda jag hittar om min telefon är XWKE2. Betyder det att jag har Kies 2?

Vad är skilladen när det står XXKF och XWKE?

Låter säkert rätt luddigt men jag har bråttom till jobbet nu och tänkte någon kunde svara på detta innan jag kom hem :)

mvh

2. nobodysdiary

nobodysdiary Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kies är samsungs egna program för windows, det verkar som många haft problem med det att telefonen inte hittas etc.. ska du roota och installera roms behöver du odin och cwm (odin finns på samfirmware.com) och även en guide!

ska du installera en custom rom så rekomenderar jag cognition, själv har jag inte haft det så länge alls, men det känns som att batteritiden blivit bättre, och jag hade även dålig teckning på wifi med ke2 men har det inte längre.. Jag är ganska ny på det här med customs roms men tyckte det var väldigt enkelt..

skillnaden på just dom vet jag inte riktigt, men xxkf är nyare så antar att den innehåller lite buggfixar!

här är länken hur man går tillväga med rootningen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118693

Last edited: 23 jun 2011
  3. kokkis

kokkis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så det spelar ingen roll vad för firmware jag har nu? Jag kan installera vilken rom som helst oavsett vilken firmware den är baserad på?

4. nobodysdiary

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

första frågan vågar jag inte svara på då jag inte är helt säker, men jag hade ke2 innan och gick direkt till cognition som är baserad på ke7, så jag tror att du kan gå över till vilken rom som helst så länge du gör en wipe!

5. kokkis

kokkis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok tack ska du ha för hjälpen :)

Last edited: 23 jun 2011
  6. nobodysdiary

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

varsågod! jag hoppas du fick någon klarhet i det hela, annars finns det många andra duktiga här som är bättre på att förklara ;)

7. kokkis

kokkis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nah var bara lite osäker, haft desire innan och har bara uppdaterat CM genom rom manager hela tiden och nu när man va tvungen att tänka lite så blev det helt plötsligt jobbigt :)

8. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ny Kies version finns..

Ny Kies version finns nu att hämta

Bifogade filer: