Fråga kring "gratisversionen" av ex. Angry Birds

Diskussion i 'Blade' startad av RusHHouR, 2 apr 2011.

1. RusHHouR

RusHHouR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar om gratis-/reklamversionen av exempelvis Angry Birds som man laddar ner via Market använder överföring av data via Internet när den visar sin reklam?

Anledningen till att jag undrar är att det är jobbets abbonemang på mobilen och företaget tillåter inte datatrafik, vilket kommer dras på min lön i efterhand. (Snålt och bakåtsträvande, jag vet..)

Men därför surfar jag bara när jag har trådlöst nätverk, och använder ingen datatrafik via mobilnätet. Men apparna som krävt "fri tillgångt till nätverket" osv vid installation, och som visar reklam gjorde mig fundersam om detta gör att jag ovetandes sitter och tankar datatrafik fram och tillbaks i telefonen...

Hoppas ni kan utröna frågan mitt i dravlet ovan, tacksam för svar! :)

2. Klubba

Klubba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Stäng av datatrafik i settings för mobilen bara så är problemet löst för alla apps ;)

annars använder den det den har tillgång till

3. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Skapa en widget som kan slå på/av wifi/3G så ska det nog inte vara ett problem längre

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Installera ad-free kan vara en bra ide också, inte sett skymten av någon internetbaserad reklam i angry birds. (dock så har jag ju inte 3g-data på, utan bara wifi ibland)

5. Bubbaz

Bubbaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

stänger av min data överföring på både angrybirds och angrybirs rio, känns som det tar prestanda att han skiten där uppe, tappar ju även en bit av skärmen