Fråga: Fråga kring Väska till Note 2 samt allmän android fråga !

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Taner, 9 okt 2012.

1. Taner

Taner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja ska köpa note 2 imorgon min första android telefon , kan inte nånting alls om android då jag har iphone hela tiden samt iphone 5 nu men batteri tiden tog kål på mig . och efter klämt på note 2 vill jag ha den .

Nån som kan berätta något jag absolut måste fixa när jag startar luren då jag inte vet nått haha hur man gör saker på en android :)

Samt vet någon vart jag kan beställa en väska till den man har runt halsen hittar ingen stans !

Väldigt tacksam för svar !

2. Suuugen

Suuugen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Tja och välkommen till Android världen :)

Egentligen vad du behöver är bara en Gmail. Annars är det inget du direkt behöver :)
    Allt handlar väl egentligen om hur personlig man vill göra luren. Vilka widgets man skall ha etc.

Själv när jag installera ny rom så är det att fixa mail, widgets appar och lite struktur hur jag vill att mina hemskärmar ska se ut :)

Vad gällande väska runt halsen finns det inte mycket än, hitta en variant men den kanske inte är i din stil :)
    http://www.sunsky-online.com/view/2...7100++Galaxy+Note+++i9220+++N7000++White+.htm

3. Taner

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret , haha väskan hade du rätt i !! :) , Det här Ny rom vad menar du med det ? och hemskärm ? menas det bakrund ? :) ursäkta dumma frågorna !

4. LewmpZ

LewmpZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Välkommen! Skönt att fler dumpar äppelskrutten och hoppar över till Android! Din "meny" är uppbyggd runt flera olika "hemskärmar", som du kan göra om precis så som du vill ha dom med olika "widgets" tex väder,klockor,program,bilder etc. Olika ROM:s kanske inte är det första man behöver veta när man skaffar sig en Android lur, sånt kan man sätta sig in i senare ;) Det skulle nog gynna dig om du skulle googla fram en nybörjarguide om Android och skaffa ett gmail konto redan idag så kommer du igång snabbare när du väl får din lur ;)

5. Suuugen

Suuugen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hehe den var lite gullig iallfall :).

Olika roms menar jag att det finns olika custom varinter av t.ex Sasmung egna Androidskal. Som andra utvecklare har förändrat/förbättra utseende/prestanda., som har mindre bloatware etc.

Hemskärmar olika skrivbord som du kan anpassa efter vad du själv vill ha på dem t.ex Vädervisning på en twitter på en sportresultat på en etc.
    När du startar upp den ligger nog, någon nyhetswidget musikspelar widget sök widget och ett par till.

Bakgrund är som det låter, om man vill ha en bild på sin hund eller något :)

Finns inga dumma frågor :)

6. Taner

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha aa en nybörjar tråd låter väl inte helt fel :)

men så jag måste ha ett gmail konto , typ som apple har i tunes konto ?

7. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Ja...för alla dina kontakter å kalender syncas mot ditt gmail konto.
    Allt du tar hem knyts till till konto så byter du telefon så matar du in din gmail åså får du in allt igen typ..

Du kan även sitta vid datorn å lägga in kontakter så syncas telefonen automatiskt.
    Du kan även sitta vid datorn å laddq ner spel appar från market direkt till telefonen

8. Taner

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok men mina kontatker jag har i en iphone till min nya är helt köört va ?

9. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER