Fråga om återställning av 2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av SamDroid, 4 maj 2011.

1. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tänkte testa idag att återställa telefonen. Det blir första gången för mig så har några frågor.

Har någon av er gjort detta sedan använt lg's uppdatering till 2x (säkerhetskopiering) till att återställa alla "viktiga funktioner"?

Om jag återställer kan jag verkligen behålla alla telenr en säkerhetskopia? Förra gången jag bytte telefon så försvann ca hälften av numren i telefonboken.

Något annat jag bör tänka på innan jag gör detta? Använder inte root utan endast launcherpro.

2. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag använder helst titanium back up för att backa upp mina apps. Men då krävs det root..
    Tror inte att LGs egna back up program backar upp som titanium backup, men någon kan rätta mig där.

Sen det där men dina kontakter så borde du synca alla dina kontakter med ditt gmail konto. Då kan du återställa flera gånger och fortfarande synca tillbaka dina kontakter :)

SamDroid gillar detta.
  3. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Sync med gmail på gång! Tack! Fixar återställningen i morrn inför fall jag får fler svar. Helst slipper jag behöva roota men ändå kunna behålla appar och bilder syncade. Men det kanske inte är möjligt

edit:testar mybackup pro

Sent from my LG-P990

Last edited: 5 maj 2011