Fråga om Chrome, flikar försvinner

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 27 jul 2025 kl 19:18.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 046

MINA ENHETER

Jag hittade ingen officiell tråd om webbläsaren Chrome, har vi en sån?

I Chrome för Android har jag upptäckt ett väldigt jobbigt beteende. Om jag öppnar en länk, t.ex. klickar på en länk i ett sms, då kan det hända att en befintlig flik i Chrome försvinner och istället är det den nyöppnade webbsidan som tar över den fliken. Väldigt störande, jag blir ju alltid rädd att glömma/missa något viktigt som försvinner på det sättet.

Jag är inte helt säker, men jag tror mig ha sett detta beteende extra tydligt om det är samma domän på webbsidorna. Säg att jag först öppnar en artikel från domän x via länk i ett sms, sen öppnar jag nästa länk från domän x, då försvinner den förstnämnda. Ännu mer sjukt, när jag såg till att första länken inte var den senaste öppnade i Chrome, utan jag tog fram något random i Chrome som låg som en senare öppnad flik, även då försvann den första fliken när jag öppnade nästa, trots att den låg en bit upp i fliklistan.

Jag antar att alla har detta beteende i Chrome på telefonen, det kan inte bara vara jag eller? Går det att stänga av eller ändra beteendet på något sätt? Kan ju nästan tycka att det borde finnas någon inställning (eller experimentell "flagga" i systemmenyn), för ett så korkat beteende.