Fråga: Fråga om integration av Flickr, evernote

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Miltonbull, 26 apr 2012.

  1. Miltonbull

    Miltonbull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Godmorgon är en iPhone användare som smyger runt här med förtjusningen över HTC's nya lur. Är helt klart intresserad förutom alla problem man läser här. Till frågan då: har läst i en recension att kameran kan automatiskt ladda upp de bilder som tas till tex Flickr, antingen direkt eller att detta sköts när den laddas. hur bra fungerar det här? kan jag ställa in en säkerhetsnivå som passar all bilder jag tar? alltså alla bilder som skickar till Flickr blir privata?

    Sen läste jag att lurens "inbyggda" anteckningsprogram kan automatiskt synka med Evernote, hur bra fungerar detta?

    Det är just sådana här lösningar jag är ute efter i en telefon. Vill att det ska fungera av sig självt. Jag fotar en del & vill inte krångla med flera knapptryck för att ladda upp bilderna varje gång jag tar ett foto.

    Tacksam för svar.
     
  2. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Well, hos mig defaultar den till att göra alla flickr-uppladningar privata. Man kan välja i vilket album på flickr man vill lägga de nya fotona, och det finns även en inställning för säkerhetsnivå - hos mig syns bara private-valet och är dessutom "utgråat", så det går inte att ändra. Fine by me. Synkar som den ska och du kan välja mellan frekvenserna "omedelbart", "dagligen" och "endast "wifi".

    Har inte testat evernote-synkningen men jag gissar att den funkar utmärkt. Jag är generellt jäkligt imponerad av Sense och tycker det känns genomarbetat, tydligt och har en grym kvalitetskänsla. Saknade alla dessa punkter på min SGS2. :)
     
  3. Miltonbull

    Miltonbull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Okej, jag får tacka för ett bra svar!