Fråga om ljudkvaliten när man ringer

Diskussion i 'Blade' startad av swecoke, 15 apr 2011.

1. swecoke

swecoke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är på gång att köpa en blade , men har några frågor innan ..

1: Hur är ljudkvaliteten när man ringer , hatar burkigt och mörkt ljud , vill ha en telefon med klart och rent ljus ljud , som tex min sony ericsson k750 vilket hade mycket bra ljud , hur är bladens ljud ?? (Högtalare telefon är ja oxå intresserad av kvaliteten på ??)

2:Tyckte ringsignalen var lite svag när ja provade den i affären , är den det ??

3: Har comviq mixtrat något med mjukvaran på deras telefoner , läste någonstans att man ej kan skriva in annan APN på dom nya andrid 2.2 modellerna

4:Vad är sanningen om batteritiden en del säger knappt en dag , andra säger 2-3 dagar , är det enkelt att ställa om tex hur ofta man kollar mail osv för att spara batteri

Last edited: 15 apr 2011
  2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

1. Tycker ljudkvaliteten under samtal är helt ok, kommer dock från en motorola med vissa brister i det området så får ta mitt omdöme med en nypa salt. Ej provat högtalartelefon.

2. Tycker ljudnivån på ringsignalen räcker till bra, tycker överlag att högtalaren på telefonen håller god kvalitet med tanke på priset.

3. Kan inte svara på, men alternativet att köra custom roms finns ju. Av vad jag läst ska de inte skitat ner med massa reklam och programvaror.

4. Beror helt och hållet på hur du använder den. Datatrafik och sync är väl en av de stora batteribovarna, använder mig själv inte av auto-sync, men det som inte går att ställa in i standardinställningarna kan fixas med tredje parts program, t ex tasker (ej gratis, men finns säkert andra gratisalternativ). Har fått min att räcka över en vecka med extremt sparsamt användande då jag visste med mig att jag ej hade tillgång till laddare. 1-3 dygn kanske? Som sagt beror helt och hållet på hur du använder, jag kan lätt göra slut på ett dygn om jag går in för det.

swecoke gillar detta.
  3. halv

halv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker det är bra ljud & jag har hört att jag själv låter klart osv för den jag pratar med. Batteritiden är grymt bra imo, min håller kanske 4-5dagar om inte mer.. då använder den jag den endast till att smsa/ringa med :P ibland att man kikar saldot på banken och för över pengar i den å så

swecoke gillar detta.
  4. centrumhets

centrumhets Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har just nu problem med att allt ljud slutat fungera men återkommer till normalt ibland..
    Detta gör att det varken går att ringa, ta emot samtal, lyssna på musik (inte ens i hörlurar).

Vet ej vad som är fel? Har uppdaterat men problemen fortsätter. Någon som vet vad jag kan göra??