En sak jag upptäckt med Magic är att om den ligger ner på tex ett bord så fungerar inte touchfunktionen på skärmen. Så fort man sätter handen bakom fungerar den perfekt. Bara på min eller är det så på kapacitiva (heter det va?) skärmar?
Vad är det för material i bordet? Min fungerar utmärkt liggande på bordet jag har den på just nu i alla fall. Tycker mig minnas att någon skapade en tråd om detta tidigare på detta forum dock. Testa söka lite så finner du nog.
Kan bara bekräfta att jag har också sett det fenomenet lite av och till, dvs det är inte alltid som det uppträder när man lägger den på ex ett bord.
Märkte att det blir samma effekt (oftare till och med) när mobilen ligger på soffdynan och jag försöker styra den.
Hur skulle materialet den ligger på kunna påverka? Plastskalet runt telefonen borde väl göra att den "isolerar" telefonen?
Räcker med att man påverkar kapacitansen mer än fingret då för att den ska sluta lösa touch-input då antar jag. Passar samtidigt på att säga att jag inte har någon som helst utbildning inom hur dessa fungerar. Rätta mig gärna.