Jag har bara haft plattan i några dagar, men jag tror jag kan svara på några av dina frågor iaf...
Det där fältet undrar jag också vart det tog vägen, men det kanske försvann i uppdateringen (och plattorna i affären var inte uppdaterade kanske)? Senaste uppdateringen rörde till stor del SNote apparna tror jag nämligen. För övrigt skriver du direkt i dokumentet numera. Vill du börja skriva på ett nytt ställe, tryck på "textikonen" högst upp (på samma rad som du hittar mellanslag m.m.).
Jo, du kan ändra tangentbordet så att du kan skriva med pennan. Du håller in inställningsknappen (ser ut som ett kugghjul) tills du får upp tre val. De tre valen är vanligt tangentbord, röstigenskänning samt just fri textinmatning som du var ute efter. Sen är det bara att anteckna på!
Vet inte vilket format SNote sparar i, men med största sannolikhet är det bara andra Note enheter som kan läsa det. Men om inte jag missminner mig kan du exportera SNote dokumentet till en PDF?
Det går även att importera PDF:er in i SNote för att göra anteckningar/rita i dom. Dock verkar det finnas någon bugg där, för om man använder textigenskänning då så crashar SNote.
Hoppas svaren hjälper nåt!
Click to expand...