Fråga om skrivandet på Note 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av niad, 30 aug 2012.

1. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en Galaxy Note telefon och det verkar finnas en funktion som gör att min fula skrivstil formas till / rundas av och blir snyggare liksom. Finns samma sak på Note 10.1 och hur fungerar det?

Finns det andra appar än original Samsung som erbjuder samma sak så man kan få samma effekt även på andra plattor?

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag kan svara på några av dina frågor.

Det finns en funktion på Noet 10.1 som omvandlar handskrift till text, denna funktion fungerar faktiskt bättre på plattan än vad den gör på telefonen mycket tack vare att skärmen är större såklart.

Jag är osäker på om det finns andra appar som omvandlar handskrift till text men jag antar att det finns och att detta inte är specifikt för denna platta, jag har dock inte letat eller testat andra appar eller andra plattor för den delen.

Dock så är Note 10.1 den enda (vad jag vet) plattan som har en display från Wacom som är tryckkänslig, just den på Noten har enligt Samsung själva 1024 nivåers tryckkänslighet.

3. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

4. Monterat

Monterat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Funkar bra att skriva men mitt i allt slutar svenska tecken fungera???

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2

5. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag är fortfarande intresserad av att få veta mer om förbättringsdelen av skrivandet. Som jag beskriver så kan man skriva rätt slarvigt men ändå få en uppmjukad och tillsnyggad text upplever jag på Note.

Fler appar som har denna funktion både på Android och iOS för iPad vore intressant.

6. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

jag har inte använt denna funktionen jättemkt men jag har iaf testat den några gånger på min Note10.1 och jag tycker den fungerar kanon.
    Jag skriver fort och superslarvigt när jag är mitt uppe i en idé och t o m det hanterade den mkt bra.
    Visst går det långsammare att skriva långa texter med textigenkänning än att bara kladda på, iaf om man skriver långa texter, för man måste ju ändå hålla koll på att den inte missar nåt ord eller skriver nåt riktgt wierd. Men som sagt för mig har detta funkat kanonbra hittills.

Tror man kan välja vilket typsnitt den ska skriva med i sNote, en är inte säker (har testat så många appar o inställningar de senaste dagarna att jag är helt snurrig).

Vet inte vilka fler appar som har detta (Onenote??, Evernote?? Catch??Pensupremacy??)

7. Schnappi

Schnappi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kommer med lite följdfrågor...
    Har precis fått hem min Note efter att ha klämt på den ett par gånger i affären. I affären tillskrev jag i Snote och kunde konstatera att den förstod mig över förväntan!
    Glad i hågen tänkte jag nu börja öva inför när jag ska ha plattan för att ta anteckningar på jobbet. De anteckningarna vill jag sen få över till min jobb-pc.
    Nu har jag dock stött på patrull (snälla ha överseende med mig nu - detta är min första icke-äppleskrutt-produkt):
    - när jag testade plattan i affären kunde jag skriva med pennan på ett fält under själva dokumentet. Det fältet lyckas jag inte få fram längre utan nu kan jag bara skriva mitt bland allt annat. Hur gör jag för att få fram det fältet?

- som sagt vill jag ha över dokumenten till en pc. Jag tänkte därför skriva dokumenten i polaris. Men där verkar jag inte kunna skriva med pennan på frihand som plattan gör om till snygga bokstäver. Är det så?

- vilket format sparar Snote i? Jag vill blås skriva och rita i dokumenten så att importera något i text-format funkar inte. Hur sjutton gör jag för att få detta att funka?

Hoppas ni vill hjälpa mig. Jag börjar få lite lätt panik här.

8. DJ_danne

DJ_danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har bara haft plattan i några dagar, men jag tror jag kan svara på några av dina frågor iaf...

Det där fältet undrar jag också vart det tog vägen, men det kanske försvann i uppdateringen (och plattorna i affären var inte uppdaterade kanske)? Senaste uppdateringen rörde till stor del SNote apparna tror jag nämligen. För övrigt skriver du direkt i dokumentet numera. Vill du börja skriva på ett nytt ställe, tryck på "textikonen" högst upp (på samma rad som du hittar mellanslag m.m.).

Jo, du kan ändra tangentbordet så att du kan skriva med pennan. Du håller in inställningsknappen (ser ut som ett kugghjul) tills du får upp tre val. De tre valen är vanligt tangentbord, röstigenskänning samt just fri textinmatning som du var ute efter. Sen är det bara att anteckna på! :)

Vet inte vilket format SNote sparar i, men med största sannolikhet är det bara andra Note enheter som kan läsa det. Men om inte jag missminner mig kan du exportera SNote dokumentet till en PDF?

Det går även att importera PDF:er in i SNote för att göra anteckningar/rita i dom. Dock verkar det finnas någon bugg där, för om man använder textigenskänning då så crashar SNote.

Hoppas svaren hjälper nåt!

Schnappi gillar detta.
  9. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Nån som har problem med pennan och registreringen?

Vid "L" och "O" fungerar inte pennan alls vid det utrymmet medans fingrarna går bra att använda.. i S note och skapa en notering där fungerar utmärkt att klottra över hela plattan med pennan.

10. Schnappi

Schnappi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack! NU fick jag fram den där skrivrutan!