Fråga om uppgradering av CM7

Diskussion i 'Blade' startad av Jepp88, 12 apr 2011.

1. Jepp88

Jepp88 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag funderar på att uppgradera från CM7 RC4 till Stable.
    Jag undrar bara hur det är mer appar och diverse kontakter/sms. Kan man behålla dem under uppgradering, eller lätt få tillbaka efteråt? I så fall, hur?

Tycker bara att det är så jobbigt att ominstallera alla appar igen :ehm:.

Förlåt om det redan finns en sådan här tråd. Jag hittade inget om det när jag sökte :O.

2. Birfen

Birfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du behöver inte wipa när du går ifrån rc4 till stable men om man vill slippa strul så är det ju att föredra.

3. bustz0rz

bustz0rz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns ju backup-appar till nästan allt. Sök på SMS-backup eller liknande så hittar du någon bra app till just det. Kontakter kan du ju synka till google, så kommer du åt dem sen om du wipeat. Och till apparna så finns det ju Titanum Backup bland annat.

Jepp88 gillar detta.
  4. Jepp88

Jepp88 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Men vad kan hända om man inte wipar då?

5. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Vill bara inflika med mybackup root some riktigt bra app för backup, tror den fixar allt från apps+data, mediafiler, till kontakter, samtalshistorik och sms. Stort plus att den är gratis för oss med rootade lurar.

Vanligtvis när man flashar om en senare version av samma rom behöver du inte göra wipe på allt (då det behövs nämns det oftast), du kan ju prova utan först, men märker du av nå strul så är det bara att köra wipe och återställa backupen. Tror det kan vara lite vad som kan strula, krasher, boot-loopar osv...

Last edited: 12 apr 2011
  6. Jepp88

Jepp88 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade den, verkade bra. Behövde dock inte använda den :). Körde först uppgradering utan wipe, det ledde till bootloop. Sedan uppgraderade jag med wipe, körde advanced recovery och valde att bara lägga över data.

Nu fungerar det :D.