Fråga om video stream app och musik.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Sallis, 17 jul 2010.

1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tjena. Har några snabba frågor. Har otroligt kul med min telefon, förutom den tråkiga musikspelaren.
    Varit sugen på att skaffa en ipod Classic. 160gb är chill. Plats med mycket filmer, har drygt 70gb serier. Får inte plats på min telefon. Undrar om det finns en sida eller app som streamar t.ex southpark avsnitt. Sökte på market men hitta inte, kan ha använt fel ord.

Intresserad av att en app som också kan känna igen en låt som man hör. Vad jag menar är någon app som om jag hör en låt i bilen på radion, finns det ett program som jag kan starta som hittar titeln på denna låt.
    Vore kul om någon kände till några sådana här apps!

TAck i förskott!!

2. Mull

Mull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har letat länge efter en applikation som kan streama videor. Den enda jag hittat som fungerar är OrbLive, men kvaliteten är oacceptabel.

För att identifiera musik kan du använda SoundHound eller Shazam.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Har du en X10 finns det redan i telefonen: TrackId. Annars, se förra svaret.

4. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tack för upplysningen om musik appen. Och nej, jag har en legend. Lite synd om video streaming, ska kolla på en Classic då. Tror det är den mest prisvärda mp3 spelaren med så mycket minne.

5. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De enda vettiga streamingapplikationer du hittar är nog youtube, onion news, blinx m.m.
    Du kan ju också skaffa en app som streamar video från din dator.

Annars kan du testa Skyfire, den ska ha stöd för ruskigt många sidor som streamar avsnitt från amerikanska tv-serier (t.ex. southpark ;) ), har personligen inte testat den ännu men den har tydligen fått rätt bra recensioner.

6. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tack så mycket :). Ska kolla upp appen. En till fråga kom upp. Kan man få bakgrunden och animationer som nexusen har? Den simpla svarta bakgrunden med små ljus som rör sig.

7. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tror att du måste roota din legend för att kunna aktivera Live Wallpapers... men inte helt 100.