Fråga - Optimus 2X eller Optimus 3D

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Miros, 5 feb 2012.

1. Miros

Miros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag ska köpa en telefon till min syster och har tittat lite på dessa två, hon har en Desire sedan tidigare.

Vilken av dessa skulle ni föreslå?

Prestandan är det som är det viktigaste, lagringsutrymme, snabbhet etc.
    Kameran är något sekundärt.

Ni som har använt bägge eller bara testat ena, vilka är era erfarenheter? för och nackdelar?

De ev problem som man kunnat läsa om tidigare, har de åtgärdats via uppdateringar/buggfixar? om inte, vilka problem har ni fortfarande.

Stort tack på förhand.

2. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har Optimus 2X och alla problem som fanns där när jag köpte den finns fortfarande. Jag har en kompis som har en Optimus 3D. Vet inte så mycket om hur snabb den är, men själva 3D-effekten är bara jobbig.

3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Beror väl lite på om den ska flashas eller inte? Och om priset spelar roll.
    Optimus 2X som jag har idag, såldes för 2490kr på elgiganten för ett tag sen, det är ett riktigt bra pris, speciellt om du kan tänka dig flasha den med exempelvis senaste Temasek Kang.
    Optimus 3D har jag inte provat jättemkt, men den kostar väl en hel del mer, och är större och tyngre. De få ggr jag provat den så har jag inte tyckt att den är snabbare än min O2X (då båda kört CM7).

4. Miros

Miros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaren..

Kan aldrig tänka mig att det kommer bli aktuellt att flasha den utan mer att hon installerar någon annan launcher om hon ledsnar på utseendet.

Vilka problem har ni haft med denna? allt är ju såklart relativt beroende på vad du använder telefonen till, om det ex skulle vara lite problem med gps´n så spelar ju inte det någon roll om hon aldrig använder det så då kan man ju alltid vänta på att en buggfix kommer.

5. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Random omstarter
    Den har hängt sig när man försökt ringa

Inget stort, men irriterande. Däremot är den inte lika snabb som man skulle vänta sig av en telefon med den här hårdvaran. Rekommenderar inte LG.

6. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Om du inte är beredd att flasha den skulle jag inte rekommendera den. Du får kanske hitta någon annan som kan passa, t.ex arc s?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

7. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köp inte en LG telefon. jag har varit teknikintresserad i hela mitt liv. Detta är det sämsta stycke elektronik jag någonsin ägt. Har aldrig kännt så stort hat mot ett dött ting förr. UNDVIK.

8. Miros

Miros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

humm,

ok, verkar inte vara så värst populär mobil trots specarna.

Kan ni tipsa om någon annan telefon som i så fall är bättre om man tittar på samma prisklass? Behöver som sagt iofs inte vara någon värsting men Optimus säljs idag för ca 2900 så i den prisklassen.

Vet att hon gärna vill kunna koppla den till tv och få riktigt bra bild så en mobil med hmdi är väl ett krav..och då hon aldrig kommer flasha den så är även det interna lagringsutrymmet viktigt samt skärmen.

Tack för all hjälp.

9. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Personligen skulle jag inte rekommendera optimusen. Men en vän till mig köpte en O2X samtidigt som mig och hon är inte teknikintresserad för 5 öre. Hon har gjort uppdateringar först när jag påpekat det. Hon är grymt nöjd med den.
    Frågade faktiskt henne nu när jag såg detta inlägg. Hennes Kommentarer:
    1. Kunde nog inte fått en bättre telefon.
    2. Hade stillande (frysningar) i början mn det har slutat Nu(efter uppdatering).
    3. Bildutgången fungerar bättre än vad jag hoppades. Bara tuta och köra

Som sagt. Jag får känslan av att det är en person som vill att det ska funka. LG:n kan passa men tror dock att det fortfarande finns bekymmer. Har ingen annan telefon att rekommendera då jag inte grejjat med så många. Tror oxå att alla har något negativt att säga om sina telefoner.

Vill man ligga längst fram vad gäller uppdateringar och bugfixar får man nog leta efter något annat.

Lycka till i jungeln:-)

10. Miros

Miros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:)

Tack.

Det låter lite som syrran..inte teknikintresserad för fem öre egentligen utan vill bara ha en mobil som fungerar, enkel att använda och inte har samma begränsningar som Desire´n har när det gäller lagringsutrymmet. Sen har hon haft LG tidigare innan hon testade HTC och varit riktigt nöjd med den.

11. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag skulle undvika LG O2X som pesten! Jag hade en och den strulade som tusan!! Omstarter, frysningar, gick stundtals inte att koppla till datorn, kopplade ner samtal, blev seg i menyerna om man inte startade om den minst varannan dag, mm... Jag hade lätt valt en Nexus S istället i samma prisklass! Jag har nu en SGSII som jag är ofantligt nöjd med, men den kostar ju 1000:- mer, så det kanske inte är aktuellt.

Sent from my SGSII using Tapatalk

12. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Då borde du nog tagit och uppdaterat från V10a till V20l så skulle det problemet vara ur vägen. Så var det iaf för mig och vin vän :)

13. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag uppdaterade hejvilt, men efter 6 mån av problem så gav jag upp och reklamerade den, fick den utbytt mot en SGSII och kunde inte vara nöjdare! V20l hann jag aldrig testa, men den är väl inte direkt problemfri den heller, om man läser här på forumet...

Sent from my SGSII using Tapatalk

14. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Tja, som sagt jag använder sedan lång tid tillbaka (långt innan GB kom till P990) mods.
    Men jag har förstått att väldigt många mobiler byggdes på måndagar, dock verkar det inte vara fallet med min och min vänns.
    Säger inte att denna ska vara bättre än SGSII men har nog fått mer ris än de förtjänar.

15. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja min fungerar bra, well den är frugans nu då jag gick köpte Iphone 4s. Men frugan har inte klagat och de enda gångerna jag hade reboots på den var när jag fipplade för mycket med diverse program och task killers. Annars under daily usage var det inga problem.

Kan dock rekommendera att roota den, Car App har en tendens att dra ner telefon och reboot den ibland.

16. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    V20l gjorde mobilen sämre, V10d var det absolut bästa, av det värdelösa som man kunde välja på.

17. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Det problemet fick aldrig jag. Däremot var jag tvungen att flasha ner till 2.2 före jag kunde roota meed superoneclick. Nu finns det tydligen en version med gingerbreak.

18. MegakriLL

MegakriLL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Jag ringde LG angående denna gps bugg långt innan jul då dom sa att en buggfix skulle komma om någon vecka, ja väntade och väntade i 2 månader ungefär och då pallade jag inte längre, blev att ja la in costum rom, nöjd sen dess.