[Fråga/problem] Ingen ikon vid ny epost?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av TePeL, 4 jun 2011.

1. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hejsan,

vet inte om detta klassas som fråga eller problem, men jag upplever det som det sistnämnda så jag satsar på det ;)

Har lagt till mitt hotmailkonto och synkar den med jämna mellanrum. Nu är det så att ibland när det kommer ny epost så får jag en icon uppe i skärmen. Men ofta sker inte det, då syns det bara på själva epost-ikonen som jag har på startskärmen :/

Är detta en bug eller en inställning av någon sort?

T.ex senast nu inatt hade det kommit in epost, ljudet avstängd så jag hör inget och vet inget. Att Samsung sedan inte har någon LED lampa för att informera om sånt är väl en sak, men när jag sedan aktiverar skärmen är jag van vid att man ser ikonen för evt händelsen högst upp i skärmen. Men inte så, jag måste alltså låsa upp och kolla på epostikonen.
    (Har just laddat ner och installerad widgetlocker som kanske kan underlätta, men undrar ändå hur det är med ikonen eftersom den har funnits ibland?!)

//T

2. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kan tillägga att widgetlocker inte heller "plockar upp" nya eposten - lade till en genväg till epost på en av slidrarna men det kommer inte upp där när det är ny epost :(

Tips?

3. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ingen som har samma problem/vet vad det kan bero på? I inställningarna för epost har jag bockat för att den ska visa meddelande i statusfältet....

4. Almighty

Almighty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem men har ingen lösning på det.

5. fristil

fristil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

har också upptäckt detta fenomen, ibland får jag ikon, ibland inte

//Micke

6. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur gör man för att uppmärksamma Samsung om buggar som denna?
    SE har en online chat som jag testade när jag hade strul med Arcen, men Samsung verkar inte ha något liknande?

7. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har upplevt samma problem vid något tillfälle. Efter omstart av luren har det dock börjat funka igen. Tveksamt dock om det är en permanent lösning...