[Fråga] Säkerhetskopiering vid återställning

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jasifil, 26 maj 2011.

  1. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag hade lite strul med eposten igår (anslutningsfel). Hade även kommunikationsfel med tv.nu. Sagt och gjort. Jag gjorde en fabriksåterställning vilket avhjälpte mina problem. Nu funkar telefonen som den ska bortsett möjligen från batteriproblemen som jag haft tidigare.

    Dock hade jag en massa jobb med att återställa appar och inställningar som med iPhone alltid återställdes automatiskt. De flesta apparna installerades automatiskt från Market men inte alla. Hur kommer detta sig?

    Jag hade även köpt Appmonster för att ta backup på alla appar och, trodde jag, dess inställningar. Efter ominstallationen hittar jag ingenstans var man återställer apparna. Inget skedde med automatik heller. Vad är det för skitprogram? Eller har jag missat något?

    Har även en fråga om huruvida det finns någon mapp man kan ta backup på i telefonen för att dels få med sig alla inställningar i telefonen och dels alla appar med inställningar?
     
  2. dexter.

    dexter. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  3. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Tack för tipset! Det låter som att root inte går att undvika i längden. Finns det verkligen inget annat sätt typ att kopiera en viss mapp?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Zitzo

    Zitzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    362
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Gokväll. hoppar in i denna tråd för en snabb fråga bara. Om man ska göra en återställning av mobilen, och då menar jag en TOTAL återställning, måste man då tömma cache inne i CWM eller räcker det att bara köra en factory reset där?