[Fråga] Service efter root, någon?

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by GS2, Jun 23, 2011.

  1. GS2

    GS2 Teen Droid Medlem

    Joined:
    May 13, 2011
    Messages:
    437
    Likes Received:
    49

    MINA ENHETER

    Jag undrar om det är någon som har haft inne sin Galaxy S2 på sevice efter att ha rootat?

    Enligt Samsung så gäller ju inte garantin om man flashat med odin (vilket man gör när man rootar).

    Det bästa man kan göra innan man lämnar in den på service är ju att flasha in original romen och sedan nollställa räkneverket för hur många gånger man flashat. Då ser ju allt ut som original förutom en räknare som räknar hur många gånger man har nollställt räkneverket. Dock är det ju inte helt säkert att den ens existerar, men troligtvis gör den det.

    Jag vill alltså roota men är fortfarande rädd att Samsung nekar mig garantin p.g.a. denna sista räknare. Själv tror jag det går bra att skicka in den på service men jag vill vara 100% säker innan jag rootar. Därför ber jag er som skickat in en tidigare rootad SGS2 att skriva här. Har läst om vissa som lämnat in sin SGS men det skiljer ju lite på dem. Jag vet att det låter rätt långsökt då Samsung antagligen aldrig skulle kunna bevisa att jag har flashat:P Men kan ändå vara kul att höra vad ni har gjort och hur det har gått.
     
  2. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    1 573
    Likes Received:
    735
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    yah, har skickat in min pga hårdvarufel. rootad. icke nollställd counter. Let's see on några veckor. :) vore rätt tramsigt av dom att neka, fast den här reparationen sköts ju av anovo eller nåt.
     
  3. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Joined:
    Dec 9, 2010
    Messages:
    1 557
    Likes Received:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag skulle strida som f*n genom ARN/Kov om de skulle vägra mig reparation pga root/flash.
    Eftersom tillverkarna har bevisbördan första halvåret är det ju bara att be dem bevisa hur rootningen/flashen har orsakat felet.
     
  4. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    1 573
    Likes Received:
    735
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    jo skulle jag bli nekad så startar jag en tråd så får kunnigt folk hjälpa mig....kan inte sånt där med garantier o lagar o skit :teeth:
     
  5. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    1 573
    Likes Received:
    735
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    kan ju uppdatera er om att anovos status nu är "Felet på produkten är lokaliserat. Vi väntar på leverans av beställd reservdel". Frågan är vad som händer härnäst..

    Kanske får tillbaka telen lagom till jul :)
     
  6. Chilaq

    Chilaq Youth Droid Medlem

    Joined:
    Mar 14, 2011
    Messages:
    224
    Likes Received:
    29

    MINA ENHETER

    Den där countern, om den finns, så är den meningslös om dom inte kan se vilken rom man har flashat. Jag kan väl flasha in orginalrom hur många gånger jag vill om mobilen strular. På min LG O2X hade jag flashat en tiotal gånger pga strul. Jag fick ändå reklamera. Nu vet jag inte om LG har en counter i sina enheter men den är säkert till något annat än att gissa att man har haft custom roms.
     
  7. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Joined:
    Jul 27, 2009
    Messages:
    3 111
    Likes Received:
    642

    MINA ENHETER

    Om jag fattat de rätt så märker den bara av om man flashar annat än orginal mjukvara
     
  8. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    1 573
    Likes Received:
    735
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Så är det har jag för mig.

    Verkar dock inte göra nån skillnad för garantin.

    status: Byte av mnainboard och uppgradering,kalibrering. Test ok.


    Får väl se vad som sägs när den är redo.
     
  9. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    1 573
    Likes Received:
    735
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Hämtade nyss ut den. Inga problem med garantin. :)
     
  10. Ghazkul

    Ghazkul Youth Droid Medlem

    Joined:
    Dec 28, 2010
    Messages:
    133
    Likes Received:
    11

    MINA ENHETER

    Har dom flashat om den ?
     
  11. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    1 573
    Likes Received:
    735
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    bytt display, mainboard, så ja :P hårdvarufel..Men hade dom velat så kunde dom ju lagt skulden på mig.
     
  12. robin.lundström

    robin.lundström Kid Droid Medlem

    Joined:
    May 9, 2011
    Messages:
    72
    Likes Received:
    12

    MINA ENHETER

    Jag hade rootat min Sgs2 innan jag lämnade in den för service hos elgiganten pga att en pixel hade fastnat på skärme. 10 dagar senare får jag ett sms om att felet är fixat och produkten kan hämtas ut!
     
  13. Hazz

    Hazz Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jul 16, 2011
    Messages:
    15
    Likes Received:
    1

    MINA ENHETER

    Tror inte att det är några problem om det är något fel med hårdvaran, t.ex skärmen. Men skulle mobilen vara död pga root eller någon ändring i programvaran då gäller inte garantin tror jag.