[FRÅGA] Skillnad mellan ROMs

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Magic, 21 jun 2011.

1. Magic

Magic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Vad är skillnaden mellan de olika ROMs som finns till SGS2an?
    Vilka av de stödjer Samsungs implementerade HW acceleration och vilka är det som erbjuder möjlighet att kunna köra PS3/Wii kontroller till emulatorer och spel?

Kan ha fått HW accelerationen om bakfoten dock, rätta mig gärna. :)

2. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag undrar också detta, men angående vilka man kan koppla kontroller till så är det i slutändan endast Cyanogenmod man kan det med. Rätta mig om jag har fel.

3. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Du har fel gnubaver
    Iaf vad jag läst så brukar wiikontroller gå bra bara du installerar en app för det
    Dock inte prövat själv då jag avskyr wiimotes

Tror alla stödjer HW accelerationen samsung implementerat och jag skillnaden är väl mängden bloat, snabbheten och batteritid just nu
    Snabbast och bäst är cognition utan tvekan iaf just nu

4. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Du har fel blomkungen, För att kunna koppla wiimotes så måste Bluetooth Stacken (Drivrutinerna) stödja detta, det gör inte drivrutinerna på SGS2. Så det spelar ingen roll hur många appar du installerar, jag hade en Optimus 2X innan detta och körde in Cyanogenmod, då funkade det att koppla wiimotes, men även om det funkar med en ren Bluetooth stack som stödjer wiimotes så måste du ändå i slutändan ha en Wiimote APP!

Fel Bluetooth drivisar + Wiimote APP = Funkar inte
    Rätt Bluetooth drivisar + Wiimote APP = Funkar

Cyanogenmod är den enda i dagsläget som har en egen skriven och ren bluetooth stack som stödjer wiimotes t.ex.

Så mycket vet jag iaf.