[Fråga] Surfa i mobilen via datorn lr tanka ner appar/spel via dator

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av blejs, 15 jun 2011.

1. blejs

blejs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, nu är jag ny med det här med smartphones. Det jag undrar är om det är möjligt att koppla telefonen till datorn, och sedan det man behöver ladda ner från nätet via den uppkopplingen istället för använda telefonens egna?

Kör aldrig normalt trådlöst och vet inte heller lösenordet just nu till det. Så jag kan ej koppla upp mig sådant sätt. Har ett antal appar/spel som jag behöver uppdatera/ladda ner. Har bara 1gb om jag inte minns fel(comviq kompis) vill ej använda hela direkt. Så därför jag frågar.

Sen undrar jag även om det är möjligt att stänga av ljudet man får när man får ett email? Har både gmail samt hotmail. Fast tror det är från gmail det piper. Samt skulle jag vilja veta hur jag stänger av ljudet när batteriet är laddat.

Last edited by a moderator: 16 jun 2011
  2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Med 1GB trafik kommer du ganska långt, jag kommer sällan över 200-300MB och jag uppdaterar sällan appar via Wifi. Om du nu inte har 500 appar som ska uppdateras. :P 3G Watchdog är ju en bra app om du vill hålla koll på trafiken.

Du kan dela ut internet till datorn men mig veterligen inte vise versa.

Du stänger av ljudet för Gmail via Meny / More / Settings / Notification settings.

3. pulsar

pulsar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 1,2,3,4 XL
    Platta:
    Nexus 10
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012 & 2013), och Nexus 9
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Chromecasts
    Kan bara hålla med, med 1GB kommer du långt. Använder telefonen flitigt och är aldrig i närheten av gränsen på 1GB/mån. Kör du torrents direkt på telefonen eller svt play hela tiden osv så kanske det går över, eller synkar stora spotify playlists i hög kvalitet första gången. Undantag också möjligen gps-program som laddar ner alla kartor separat. Men annars ska du inte oroa dig för det, och lätt att hålla reda på med tex Netcounter eller 3G Watchdog apparna.

Annars kan du dela ut trådlöst nätverk från en laptop eller dylikt kanske som är inkopplat med kabel?

4. blejs

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är en del spel jag har laddat ner som behöver uppdatering, så kommer nog gå åt en del i början tror jag.

Men nu har jag iaf fixat ett trådlöst nätverk(cisco comhem). Har rätt lösenord, har t.om bytt det för att se om det verkligen var rätt. Men jag kan iaf logga in på det på vanliga laptopen, fast när jag försöker på mobilen så blir jag bara frånkopplad.

Kan det vara några säkerhetsinställningar som jag behöver ändra i modemet?

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Ad hoc-stödet i Android är något begränsat, men Connectify ska fungera fint har jag läst. Fungerar dock enbart med Windows.

6. blejs

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad står Ad hoc-stödet för?
    Tyvärr så har inte laptopen win 7, får väl ta mig tid en dag att fixa det på den.
    Förstår bara varför jag inte kan komma åt min trådlösa anslutning.

7. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Ad hoc, 'till detta' eller 'för ett särskilt ändamål'.

I ett ad hoc-nätverk ansluter enheter till varandra, vilket innebär att du kan skapa en tillfällig internetanslutning från en enhet som andra kan ansluta till.

8. blejs

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mjo såg det där med connectify me, men förstår ändå inte varför jag inte kan komma åt mitt trådlösa nätverk. Blir frånkopplad bara, så svårt och veta vad som är felet. Lösenordet ska vara korrekt.

9. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Har du uteslutit att det faktiskt är din telefon som bråkar, och inte nätverket i sig? Kan du ansluta till det från en annan telefon eller dator?

10. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

När blir du frånkopplad från ditt trådlösa? direkt efter du kopplat upp eller när skärmen slocknat?

11. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Du glömde skriva själva frågan i trådtiteln. Men jag ordnar det åt dig