[Fråga] Tangentbord + kommatecken

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av TePeL, 3 jun 2011.

1. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej på er,

en kanske lite konstig fråga, men jag hade en Xperia Arc innan jag bytte till SGS2 och en sak som jag ogillar på SGS2:an är en detalj på tangentbordet - jag använder en hel del kommatecken när jag skriver SMS eller foruminlägg och jag tycker det är krångligt att behöva hålla punkten intryckt tills sub-menyn kommer upp, sedan välja längst upp till vänster i den för att få komma. Finns det något sätt att ändra detta? På Arcen låg kommatecken och punkt som 2 direkt-tangenter på var sin sida om mellanslaget, mycket smidigt tyckte jag...

//J

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Nu har jag förvisso inte en SGS2, men om det inte går att återfinna ett alternativ bland tangentbordsinställningarna som tillåter dig att byta blats på tangenten för kommatecken (tvivlar på det) så kan du alltid ladda ner ett tredjepartstangentbord vars utseende är utformat på samma sätt som Arcens. Scandinavian Keyboard och SwiftKey Keyboard/SwiftKey X Beta (Phone) är trevliga alternativ.

TePeL gillar detta.
  3. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Glöm inte att Swype finns också i telefonen :)

Annars kan jag också rekommendera SwiftKey X Beta

TePeL gillar detta.
  4. newberg

newberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag stör mig också på detta. Fram till nu har jag kört med "?123"-knappen och sedan tryckt på kommatecknet. Ditt tips att hålla in punkt-knappen var ju bättre iaf.

5. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag stör mig också på det. Har för mig att det fanns en option för att få till det på orginal-gingerbread-tangentbordet i t.ex. CM7. Men hittar det inte i Samsungs version. Har för mig jag provade ginger-tangentbordet i Market också utan framgång. Så det blev att köra Scandinavian igen...

TePeL gillar detta.
  6. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag använder Gingerbreads default tangentbord, det finns att ta ner från market, annars är ju swiftkey helt klart ett bra alternativ.

En annan sak jag stör mig på är att "rättstavningsraden" hoppar fram och tillbaks när man skriver med Samsung egna skrivbord, för jäkla jobbigt att skriva när skärmen hoppar till hela tiden.

TePeL gillar detta.
  7. Tärning

Tärning Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har kört SwiftKey X Beta i några dagar nu och jag är grymt nöjd! Tycker verkligen att originalbordet är helt värdelöst.. Däremot kan jag skriva hur dåligt som helst med SwiftKey och den gissar fan alltid rätt! Skitbra när man har tagit sig en för mycket..

TePeL gillar detta.
  8. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hehehehe fick mig att skratta där iaf :)

Jag tackar för alla förslag och svar, får testa den där Swiftkey X, låter vettigt! Tänkte i första hand inte byta till annan tangentbord men kanske gillar den bättre helt enkelt, så isf dumt att sitta kvar med Samsungs egen.

//J

9. martin.mev

martin.mev Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skriver ni med telefon liggande eller stående ?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. molle

molle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstår inte varför det finns . men inte , på huvudskärmen, minst lika vanlig.

11. Alx

Alx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är en sak som har stört mig länge också. Går det att få de andra alternativen att se ut (grafiskt) som Samsungs default kb?

12. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Jag är relativt säker på att Smart Keyboard PRO ska ha ett sånt. Mörkblå/svartgrå väl?

13. Alx

Alx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yup, tack! Tycker det dock är konstigt att Samsung inte lagt in det som option.

14. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Inte lagt in vad? Det är väl inte så att det bara är Swype som kommer förinstallerad på de nyare Galaxymodellerna?