fråga

Discussion in 'Hero' started by heynow, Sep 21, 2009.

1. heynow

heynow Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag får ett sms och har läst det i inkorgen så står det ändå kvar en grön
    1:a under massages mappen som finns på min homescreen. Hur gör man för att få bort den, har ju redan läst smset.

Sen hur får man in bilder tills sina kontakter från de bilder som de har på Facebook eller något liknande? läste något om att detta var möjligt att genomföra.

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

För att få bilder ifrån Facebook så måste du koppla dina kontaker med facebook vilket du kan göra på två sätt. Antingen så kan telefonen matcha ihop dem eller så kan du gå in på varje enskild kontakt och göra kopplingen. Den först är att rekomendera då det går mycket snabbare men bygger på att dina kontakter har korrekt för och efternamn för att den skall kunna hitta dem som en match. För att göra det första alternativet:

1. Starta "People" och gå till "updates & events" fliken
    2. Högst upp skall de stå antingen att du skall logga in på facebook eller att telefonen har hittat kontaker som matchar.
    3. Ifall du inte loggat in så gör det. Har du det och den har hittat kontaker som matchar så klicka där.
    4. Markera de kontaker som stämmer
    5. Välj att hämta både bild och födelsedag

För första alternativet så får du välja editera på varje enskild kontakt och välja "Facebook" och sedan länka ihop den kontakten med en person på ditt facebook konto.

3. teddan

teddan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör du med handcent som sms app? Jag hade de problemet då jag körde den. I så fall byt till original.

4. raph

raph Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Utvecklaren bakom Handcent har fixat problemet genom att göra en widget som är 1x1 istället för en ikon.

5. wormuska

wormuska Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur avaktiverar man det vanliga sms-programmet? Nu får man ju meddelande på två olika ställen.

6. Serious Bob

Serious Bob Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gå in i det vanliga sms-programmet, inställningar, avbocka allt.