Frågetecken kring "piratbatteri" till HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Yellowcard, 15 jun 2011.

1. Yellowcard

Yellowcard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag köpte ett "piratbatteri" till min HTC Desire (REPLACEMENT BATTERY FOR HTC DESIRE G7 BRAVO BA S410) här om dagen billigt på ebay från UK (kanske enbart är kompatibelt med UK-versionen av HTC?) och det står att det ska vara kompatibel till en Desire.

Mycket riktigt passar batteriet perfekt - men när jag ska starta mobilen blinkar laddningslampan (som i normala fall under laddning är orange) mellan grönt och orange utan att någonting händer.

När jag däremot sätter in ett orginalbatteri som ser exakt likadant ut så fungerar telefonen som vanligt.

Kan det vara så att HTC Desire är känslig mot piratbatterier och känner av att det inte är ett orginalbatteri tro? Brorsan har också en HTC Desire och köpte en piratladdare till bilen och det funkade inte heller...

Vad tror ni?

Uppdatering: Råkade skicka inlägget till fel del av HTC-forumet. Sorry.

Last edited: 15 jun 2011
  2. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det ser ut som att typ metallpinnarna som kopplas till ditt batteri i mobilen sitter snett, det hände min kompis. Kolla så dom är raka och sitter kopplat mot batteriet perfekt!

Exakt samma sympton hade min kompis, men så fixade vi det genom att rätta till metallpinnarna så att säga :)

Lycka till

3. Yellowcard

Yellowcard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

XZIAZ: Uhmm du menar att metallpinnarna skulle vara sne att de inte riktigt touchar i bläcket eller vad man nu ska kalla det för på själva batteriet då...

Har kikat i en kvart nu och jag är nästan helt hundra på att metallpiggarna åker in rätt mot batteriet som dessutom är typ identiskt lik orginalbatteriet i storlek/där hålen är för + och - pol osv.

Vette katten...