Frågor ang. Backup i komb. med rott och ny Rom

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mrhoyt, 30 okt 2011.

1. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 320
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Hej

Hoppas det finns någon som orkar svara på mina frågor, vet att det finns ett par "allt-i-allo" trådar men tycker de är väldigt grötiga och sådana blir också snabbt "out-of-date"...

I alla fall, jag har nu haft min Desire HD i 12 månader och har ytterligare 12 tills mitt abb. går ut och tänkte då sätta mig in i root och ny Rom så man inte tröttnar på nallen innan dessa 12 går ut (Annars riskerar man att göra plånboken ytterligare tom :D )

* Om man vill roota och lägga in ny Rom går det att ta backup på Appar man har installerade samt spara sms, mms och inställningar ?

* Vilken metod för att Roota är mest up to date, har läst lite om Ace, är det det som gäller idag ?

* Vilken Rom bör man satsa på, vill ju helst ha senaste android version som finns.

* Sense 3 eller 3.5, vilken flyter bäst, skillnader och bör man satsa på den som har mest "Feauters" av de 2 ?

Tack !

2. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Ja, du kan göra en backup innan. Gör detta i samband med att du lägger in en ny ROM. Detta sparar alla dina appar samt dess data.

Vad gäller sms och dyl. kan jag rekomendera att sätta upp en backup till google via SMS Backup+ eller liknande. Sedan är det bara att synka tillbaka alla sms.

Ingen metod är väl mer utdaterad än andra. Att många använder Ace-kitet (jag medräknad) handlar mer om att det är enklare och att man slipper göra alla steg manuellt.

Jag har själv inte testat 3,5 men är grymt nöjd med ARHD och dess 3,0. 3,5 ska väl vara gjord för telefoner med lite "enklare" hårdvara om jag inte missminner mig. 3,0 funkar dock finfint på DHDn.

/fogy

3. Mrhoyt

Mottagna gillanden:
    1 320
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ok, tack för svaren

Har dock upptäckt att jag har ett annat problem, jag kan inte få in telefonen i datorn då jag bara får Unkown device på den hela tiden, vilekt verkar vara ett problem som inte går att lösa...

4. CroCop

CroCop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Installera om till Senaste HTC SYNC programmet så får du nya fina drivrutiner som kommer hjälpa dig finna telefeonen när du ansluter den till datorn med usb.
    http://www.htc.com/managed-assets/support/software/htc-sync/setup_3.0.5579.exe

5. Mrhoyt

Mottagna gillanden:
    1 320
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: