Frågor ang. Root

Diskussion i 'Desire HD' startad av rooseen, 24 sept 2011.

1. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tjena!

Jag har suttit och följt Swedroid under en längre tid, och kände att det var dags för mig att hoppa på tåget som användare.

Jag har länge funderat på att roota, och efter att jag läst The Complete Review Of CyanogenMod 7 [Walkthrough & Guide] den angående Cyanogenmod 7, så kände jag att det var dags.

Jag har bara några saker jag undrar över ang detta som jag inte hittat efter mina sökningar.

1. Root = Ge mig full tillgång till telefonen, right?
    2. Rom = ex. CM7?
    3. Vad är kernel?
    4. Vad är Launcher?
    5. Vad menas med s-off, radio-off och det?
    6. Vad är flash?

Tänkte sätta mig ner idag och roota och då känns det bra om man har ett någorlunda hum angående vad man gör.

Tänkte använda mig av den här: https://swedroid.se/forum/post637658-12/ när jag ska roota, funkar den eller har det kommit nya uppdateringar? Tänkte köra med HTC Inspire / Desire HD | CyanogenMod någon från den, vilken? Antar att Stable är den senaste stabila (duuh), och Experimental är en bit från klar, så den hoppar jag nog. Vad är då Nightlyn?

Något mer jag behöver tänka på eller är det bara köra?

Last edited: 24 sept 2011
  2. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

kernel är typ en kärna i systemet. om du lägger in en ny får du tex fler funktioner som överclockning.

launcher är typ ett tema, som gör att startskärmen ser annorlunda.

flasha är när man lägger in romen.

3. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tackar! Okej, jag behöver inte lägga in en separat kernel då?

4. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Dubbelpost, ursäkta...

Såg på länken om hur man rootar, så står det:
    "5. Öppna nu ett cmd fönster(windows+r, skriv cmd) och navigera till nedgraderings mappen där du laddade ner ADB filerna från XDA: http://forum.xda-developers.com/atta...2&d=1294492245 . Därefter skriver du in följande rader i cmd(efter första trycker du på enter och fortsätter sedan)."

Eftersom den länken inte fungerar, så undrar jag vad det är jag ska ha och vad jag ska göra med det?