Fråga: Frågor ang. Roota HoXen.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Gurkburk92, 3 jun 2013.

1. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508

MINA ENHETER

Sist jag va inne på detta(Nån vecka efter release) så var de inte möjligt att roota, eller hur de nu va. Har för övrigt inte rootat nån telefon innan.

Men har tänkt att kolla genom hur de går till osv.

Finns det nu nån guide på hur man ska bära sig åt?

Backar jag upp med appen MyBackup Pro, kan jag få in alla kontakter och appar lätt igen?

Jag vill bara ha vanliga HTC sense med Apex appen, det är inga problem eller? ROMs för vanliga htc sense finns antagligen?

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Ja, det går att roota. Men om det enda du vill ha är apex, så finns det ingen anledning att roota. Denna appen kan du installera som en vanlig app utan att du behöver root.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

3. Gurkburk92

Mottagna gillanden:
    508

MINA ENHETER

Vill har bort bloatware osv.

Men sitter här med http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1952426 och klurar... Recovery flash, om de är fel där, då brickar man telefonen? Eller har jag fel där?

snabbt svar önskas.

4. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

5. Gurkburk92

Mottagna gillanden:
    508

MINA ENHETER

Har en europeisk hox. Och jag kollade här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=77783

Enligt den så ska de vara rätt, eller? Telefonen är rootad nu iallafall, så då har de funkat?

Tänkte kolla med en app ifall telefonen va rootad efter allt jag gjort, den visade att jag var de. Sen nu när jag ska testa avinstallera appar som kräver root, så funkar det inte... Vad fan är fel då?

Edit2: Verkar som den förra uninstall appen inte ville avinstallera, men provade en annan och den verkar de gå med.

Last edited: 3 jun 2013
  6. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Nej försöker du köra i någonting som hör till Evita versionen utav htc one x kan det bli slutet för din telefon, mao brickad.
    Du länkade ju till en XDA tråd för den modellen.

All-In-One Toolkit till endeavor(europeisk) modellen finns här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604439

....men men ja nja när det gäller att ta bort systemprogram eller liknande brukar jag helt enkelt ta bort .apk filen som jag inte vill ha med RootExplorer, tycker det är enklare att göra det med en filhanterare.

Sleepwalk gillar detta.
  7. Gurkburk92

Mottagna gillanden:
    508

MINA ENHETER

Har fått något skumt "problem"(?) efter jag rootade, Telefonen går in i Ethernet istället för 3g, när den inte kan få tag i HSPDA internet.

Ska de va så eller ska jag roota om med rätt, eftersom de tydligen va fel enligt er? Det funkar som vanligt annars. Tror inte de gör nån skillnad att de går i Ethernet, eller snarare visar ett E där uppe istället för 3g.

Dessutom så går den in i Sweden mobile(Telenor SE) och inte bara TElenor SE, som innan.

Nevermind actually. Jag hade rätt från första början. Alla hans filer är hostade på samma sida nu, och jag valde "international version/tegra 3"

Last edited: 5 jun 2013
  8. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Ethernet-läge har jag aldrig hört talas om, min telefon har ingen sån port på sidan i alla fall :P

Kan du beskriva vad du har gjort för att jag vet inte riktigt om jag förstår vad du skriver om? Vems filer är hostade på samma plats?

9. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Haha...han menar väl "Edge". Kolla om du kan gå in på mobila nätverk och ändra till något annat alternativ där.

10. Gurkburk92

Mottagna gillanden:
    508

MINA ENHETER

Killen som gjorde de programmet som man rootar med, har alla sina filer på samma sida.

Valde Tegra3/international där :) Så de ska va rätt!

Menade "E" uppe där de ska stå 3G/"H"HSPDA.

Testat skriva in Telenors egna inställningar, får se om jag får ett E där uppe igen.