frågor ang. spotify, musik, flac, dac etc.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Theo, 18 sept 2011.

1. Theo

Theo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte jag skulle samla alla mina frågor gällande ljuduppspelning via android i en och samma tråd istället för att starta en massa trådar med en fråga i värje.

1. Kan någon tipsa på bra och gratis windowsprogram för att rippa mina cd till flac?

2. Stödjs flac av android, och/eller är det upp till appen man använder?

3. Spotify i all ära men streama musik äter väl en jäkla massa batteri, därför har jag inte köpt premium och installerat deras app. Kan man ladda ner musiken till telefonen från spotify och lyssna utan att behöva streama?

4. Om ja på punkt 3, kan spotify även spela upp de flac filer jag kommer lägga in på mobilen?

5. Finns det någon tjänst/app, a la spotify, för ljudböcker där man kan ladda ner ljudboken till telefonen och slippa streama?

6. Kan man koppla en Galaxy S2 till en DAC via usb (a la squeezebox), för uppspelning av musik/ljudböcker/internetradio på min stereo?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

3. Ja man kan lyssna offline med Spotify.

4. Tror inte den har stöd för flac tror det är endast mp3. Kolla i windows appen vad den kan spela för filer.

5. Storytel är en tjänst man prenumerar på. Kostar väl från 89kr månad. Och man kan "ladda" ner böckerna för att lyssna på dom.

Sen finns det några andra. Laudio.se köper man böckerna och laddar nr dom och spelar upp led valfri app. Mortplayer audiobook använder jag.

Audible är engelska ljudböcker dom har en egen app som man laddar ner i och lyssnar.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

2. Det enda jag vet är att flac-stöd är en stor "feature" med Cyanogenmod, så det borde inte funka i Android i vanliga fall. Kanske funkar med nån app.

4. Spotify stöder endast filformaten: .mp3 .m4v .m4r .mov .3g2 .m4a .mp4 .3gp .m4p

Edit: Jag kollade på Wikipedia, och det verkar som att Galaxy S2 har stöd för flac

Edit2: Programmet MediaMonkey, som är gratis, kan rippa till flac från CD. Det kan också uppdatera filerna med metadata, t.ex. album, artist, låtnummer, album covers osv.

Last edited: 18 sept 2011
  4. Theo

Theo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kanon tack för svaren! bara punkt 6 kvar :)