Frågor angående Asus och Transformer TF300an

Diskussion i 'ASUS' startad av RazerBlader, 1 okt 2012.

1. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har då insett att denna plattan är köpvärd och jag tänker köpa den, dock är jag inte kunnig när det kommer till Asus då jag aldrig har ägt någonting ifrån Asus förr, så därav har jag några frågor kring Asus och deras Transformer TF300.

Och det enda jag har erfarenhet av sedan tidigare är Sony Ericsson och Sony när det kommer till smartphones så ni vet var ni kan lägga ribban :P

• Finns det något som Flashtool men till Asus?
    • Finns det något som Sony PC companion fast till Asus om man inte vill uppdatera OTA?
    • Går det och hur låser man i sådana fall upp bootloadern på Asus-enheter? och hur kan jag få reda på om min Asus-enhet är upplåsningsbar? och om den är upplåst?
    Och finns det något ytterligare som jag bör veta när jag hackar eller laborerar med en Asus produkt eller en TF300 mer specifikt? :P

Tack på förhand för svar.
    Med vänliga hälsningar RazerBlader.

2. Sandis

Sandis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11” 2018
    1. NVFlash finns, dock fungerar den bara på ICS bootloadern så installera det innan du uppgraderar till JB (plattan kommer med ICS out of the box)

2. Vet inte riktigt vad Sony PC companion är men man kan iaf ladda ner uppdateringarna på asus hemsida å flasha den manuellt om man inte vill/kan ta OTA.

3. Bootloadern låser man upp med en app som laddas ner från asus hemsida. Tänk på att när du låser upp med denna app så voidar du din garanti och du kommer aldrig att få FOTA igen (ditt serienr skickas till asus när du låser upp via appen), dock kan man som tidigare sagt fortfarande ladda ner firmware från asus sida å flasha in manuellt.

Övrit: JB och ICS har som sagt olika bootloaders så custom roms som e baserade på ICS bootloadern går inte å flasha på JB bootloadern i dagsläget (t.ex. CM10) så tänk efter innan du uppgraderar till JB. Dessutom så kan man inte nergradera från JB till ICS (om man inte har installerat NVflash på ICS innan man uppgraderar dvs)

NVflash: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1894867

3. Pelleponken

Pelleponken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ursäkta en nybörjarfråga (och ursäkta att jag jackar tråden) men vad har man för nytta av att låsa upp bootloadern?

4. Sandis

Sandis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon: