Fråga: Frågor angående att spela spel med Note på TV

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Murloc, 25 dec 2011.

1. Murloc

Murloc Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Edit: Borde ha döpt tråden till "Frågor angående att spela spel med Note på TV"

Jag har skaffat en adapter som konverterar mini USB till HDMI och låter mig koppla in min Note till TV:n. Jag har dock några små problem som jag stör mig på och därför frågar jag om någon utav er har lösningar till problemen. Alla problem är relaterade till att spela spel på TV:n med Note:

1. Lagg. Spelet blir lite smålaggigt på TV:n och ibland kan bilden frysa fast i någon sekund, men inte så ofta. Om jag istället tittar på Notens skärm där spelet också körs så flyter det på jättefint där, helt som vanligt.

2. Delay. Det blir en klart märkbar delay på TV-skärmen. Precis tillräckligt för att det ska bli jobbigt att spela med.

3. Strömförbrukning. Trots att Noten förses med ström via laddaren medan man spelar på TV:n så rasar batteri % i snabb takt.

Spelen jag har provat är diverse Nintendo 64 spel via emulator samt GTA 3 från market. Vore väldigt tacksam om ni har någon lösning till någon av problemen!

Last edited: 25 dec 2011
  2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

På 1-2, testa sätta telefonen i flygplans läge och se om blir bättre. Folk har problem med 3parts MHL adapter, då filmerna fryser ibland och hjälper om sätts i flygplansläge. Kanske samma sak med original MHL adaptern?

Punkt 3, så är det normalt, via MHL kablen så drar det mycket batteri vid film/spel och det hinner inte ladda, speciellt emulator spel som drar värst av allt.
    Det man kan göra, är skaffa en snabbare laddare som ger mer än 1amp, typ 2amp, som folk säger laddar Noten snabbare och hur det påverkar batteriet/telefonen, vet jag inte.

3. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har inga problem alls, använder samsungs orginal mhl

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

4. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Hoppas Gameloft löser kompabilitets problemen snarast..

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk