Hej!
Jag har i princip bestämt mig för att en Nexus kommer bli min nästa mobil men jag är helt ny när det gäller Android och har därför några frågor. Skulle vara himla snällt om någon ville svara på dessa
1. Hur är den att skriva på? Är det svårt/ tar tid att vänja sig för mig som inte har haft en touch-mobil innan?
2. Kan man använda Google Voice och ringa även här? Gäller transkriberingen av röstmeddelanden, alltså textade röstmeddelanden bara ditt Google Voice-nr?
3. Kan man använda keyboard i landscape mode i alla apps på mobilen? Vilka kan man inte använda de i ?
4. Läste någonstans att den bara växlar till landscape mode om man vrider den 90 grader åt vänster, stämmer det?
5. Finns vidarebefodring av sms?
6. Är skärmen lätt att torka av ? Hur känslig är skärmen för väta som t.ex regn eller snö? typ om man skulle prata i mobilen eller skriva sms, tål den det?
7. Om någon ringer när man skriver sms, sparas det man skrivit någonstans då? typ som i utkast på andra mobiler
8. Vilka spel medföljer mobilen?
9. Hu ominstallerar man den?
10. Har den flygplansläge?
11. Kan man arrangera om ikonerna i menyn?
12. Kan man bara söka i både gmailappen och emailappen?
Det var alla frågor för nu. Ledsen om det blev lite många frågor men är som sagt verkligen nybörjare till Android. Har för närvarande en Sony Ericsson W890 som fungerar halvdant.
Click to expand...