Frågor gällande Htc Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Dellblod, 20 jul 2010.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

1. Efter min beställning så börjar jag få skuldkänslor ang mitt val. Hade chansen att välja mellan 3gs 32gb och en Svart htc desire från orange, självklart valde jag Svarta desire från Orange, och den är nu på väg hem till mig, vad skulle ni ha gjort?

2. Är det något man skall tänka på när man använder telefonen för första gången, som tex installera speciella apps eller något sånt?
    Några apps ni kan rekomendera som är bra till Desire?

3. Jag beställde som sagt Den svarta modellen från Orange, och jag har hittat ett ganska seriöst företag som kan låsa upp telefonen för ca $10, då undrar jag är detta ett bra pris?

4. Dum fråga kanske, men måste ändå ställas. Blir telefonen varmare med desto bättre MicroSD kort man använder, dvs jag kommer köpa 32gb, och såg lite spec ang DB, det var då jag kom och tänka på detta?

5. Hur fungerar det med att köpa apps osv, vet att det inte finns i Sverige än ,men har hört att man ändå kan köpa, och vad händer om man startar om sin telefon, sparas appsen på gmail kontot?

Tacksam för alla svar jag får

2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Desire helt klart!

Installera Scandinavian keyboard. Någon batteriapp är också bra att ha

Ingen aning, man kan väl låsa upp genom att endast roota som är gratis?

Jag har 8gb, den blir inte varm.

Köper du från internet så kan du ju spara .apk filen i din dator om du behöver rensa. Det med g-mail har jag ingen aning om.

3. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Tack, fick nog svar på det mesta. Men det känns som om jag fortfarande vill ha svar på värmefrågan om man köper ett bättre minne. Ang upplåsningen, jag vill helst inte rota min telefon eller något sådant. Lyckades köpa Den svarta modellen för 4100 kr inkl frakt(allt nytt), tycker ni att detta var en bra deal?

Men betyder detta då att alla som har köpt apps och sparat dessa aps filer, kan ge ut dessa till vänner osv?

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har 16 GB minne från Sandisk och jag upplever inga som helst problem med värmen. Tror du kan köra på 32 GB och ändå är det likt förbannat samma värme hela tiden. Lite varm blir den ju, men det är om du surfar i 2h som jag gjorde i streck eller spelar spel eller leker med andra appar så CPU:n får arbeta så inått satan. Men det har inte att göra med storleken på minneskorten, detta kan jag bekräfta till 100%.

5. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

l
    Så minnet har absolut inte med saken att göra, jag kan köpa vilket märke/storlek som helst, och få samma resultat? (förlåt för samma fråga, men jag behöver verkligen höra svaret igen.)

Tack

6. -Daniel

-Daniel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Tycker jag ikke du ska ha! Desiren är bra mycket bättre än 3Gs även om den har sina fördelar..

3. Är inte speciellt insatt med det låter som ett bra pris om det är gjort utav ett företag!.

5. Det finns många lösningar på problemet.. Du kan köpa ett kontantkort från utlandet och sätta i telefonen, då skall det tydligen funka.. annars finns det flera sidor som erbjuder betal apps.. dock illegal.
    Google is your friend ;)

Hoppas det var till någon hjälp!:)

7. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja, asså det kvittar väl egentligen om de är 8 gb eller 32 gb, den hinner ju fortfarande inte arbeta med hela minnesmängden hela tiden.

8. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Verkligen Tacksam för alla svar jag har fått, sån otrolig känsla här på Swedroid. På andra sajter kan det dröjja flera timmar innan man får svar.

En sista fråga, och jag vet heller inte om detta är tillåtet att dra upp. Men om en familjemedlem/vän har köpt massor med apps, och har sparat alla filer(apk), kommer jag då att kunna installera dessa helt utan problem, som tex att ett lösenord krävs eller något sånt?

Tack

9. -Daniel

-Daniel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ger han dig .apk filen borde det inte vara något problem!:)

10. Mullvaden

Mullvaden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vissa program e regnade till ditt imei nummer. men det e nog bara dyra program som gps o sånt.

11. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Undrar en sak när det kommer till Minneskort. Såg denna information på nätet :

•Class 2: 16 Mbit/s (2 MByte/s)
    •Class 4: 32 Mbit/s (4 MByte/s)
    •Class 6: 48 Mbit/s (6 MByte/s)
    •Class 10: 80 Mbit/s (10 MByte/s)

De flesta minnen som säljs i butik är väl Class 2 har jag för mig, så om jag köper ett minne med Class 10, kommer jag då alltid att vara uppe i den hastigheten, och är det en märkbar skillnad på Class osv?

Tack

12. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag tror du kan se det så här för att förenkla det mycket.

Vem är du?
    Gillar du att leka med din telefon, gillar när det är mycket inställningar så
    du kan få din telefon/appar precis som du vill ha den.
    Eller är du en sådan person som helst inte ändrar på så mycket, utan du fixar
    lite med apparna och sedan är det bra. Du vill inte ha 10 olika inställningar utan
    det skall bara fungera.

Gillar att ändra = Desire (Andriod)
    Gillar inte att ändra = Iphone

13. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Dock testade Nordichardware Sandisks Class 2-kort, och visade att dessa presterade i samma standard som class-6 kingston. Med mitt 8gb Sandisk Class2-kort har jag inte märkt några delays alls! 16 gb sandisk class 2 finns på it-sajten.se för 349 kr, det är vad jag rekommenderar!

edit: itsajten.com var det tydligen ;)

14. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det blev ett Sandisk 32gb class 2 . köpte det för ca 680 kr inkl frakt (nytt/äkta).

En sista fråga, öppnade bakluckan för första gången idag, och det kändes nästan som om jag skulle förstöra skalet när jag öppnade det. Jag börjar uppefrån och drar skalet utåt. Hur gör ni?

Last edited: 27 jul 2010
  15. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hur har du då fått i sim-kortet och batteri?
    Jag har slitit upp min otaliga gånger. Det håller!

16. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jo, det känns lite "slitigt", men det håller. Men en dag kommer de små plasttaggarna
    att gå sönder, det är ju solklart, men då finns det nya baksidor att köpa. Men slit
    lite lugnt från toppen där det finns en skåra och sedan jämt på båda sidor neråt.

Försöker att inte öppna min i onödan.

17. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag är väl säkert den personen som är mest rädd om sina saker, när det gäller teknikprylar här i familjen, och man blir ofta retat för det :P

Jag har knappt sättit på telefonen än, öppnade bara paketet för att hitta mitt imei nr, så jag kunde låsa upp den. Väntar fortfarande på mitt minne samt mina ny lurar förrän jag kommer att öppna telefonen

18. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

En sista fråga. Jag fick ju ett sådan ORANGE simkort på köpet, betyder detta då att jag kommer kunna köpa apps? Hur fungerar det då, hur dras pengarna, och om jag laddar ner apps direkt från mobilen, hur sparar jag dessa, ifall jag någon gång skulle starta om hela telefonen?

19. VittsjoSverre

VittsjoSverre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det kan du göra. Du kopplar ditt kontonr. till Google. Har för mig
    det kommer upp en ruta om det vid första köpet. Alla hämtningar sparas i market knutet till ditt konto.

20. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Japp du kommer att kunna köpa apps! Hoppas du blir nöjd med din desire och välkommen till forumet :)