Fråga: Frågor gällande unrooting

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av DeusHades, 28 dec 2011.

1. DeusHades

DeusHades Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft problem med min galaxy S2. Min telefon kraschade varje dag, (skärmen frös, telefonen startades om) och skärmen fungerade inte ordentligt. Jag lämnade den till butiken och de fixade den (ersatte displayen och uppdaterade till senaste uppdateringen). Nu fungerar bra allt som allt, men ändå kraschar den, denna gång ca 1 till 2 gånger varje vecka. (Nu startas den om slumpmässigt bara, dvs att skärmen inte fryser längre.)

Jag vill roota den, för att testa om det kommer att lösa problemet. (Plus att jag föredrar rootade Android-telefoner). Men jag vill inte riskera något ifall att den fortfarande kraschar och jag måste ta tillbaka den till butiken, så jag vill inte göra garantin ogiltlig.

Jag vet att det är möjligt att unroota telefonen återställa någon counter eller något liknande. Men jag läste för ett tag sen om att de nu kan upptäcka att telefonen har rootats.

Så min fråga är om detta är sant eller inte, kan samsung upptäcka att telefonen har rootats?

Jag uppskattar all hjälp jag kan få!

Last edited: 28 dec 2011
  2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Om telefonen inte funkar som dem ska, så tycker jag inte du skall roota den. Lämna in den istället så att den kan bli fixad.

3. DeusHades

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sist tog det ca tre veckor att få tillbaka den och detta var för ca en månad sedan. Så jag är inte direkt sugen på att bli av med den i tre veckor till. Just därför ville jag veta mer kring hur bra unrooting funkar, så att samsung inte kan upptäcka något. (Självklart lämnar jag in den i värsta fall.)

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Bara så du vet kommer inte root att hjälpa ett smack. Det ger endast root-behörighet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. DeusHades

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag syftade på att roota och installera någon annan ROM självklart, förmodligen cyanogenmod eller vad dem nu heter.

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Undvik CM, fungera sådär på sgs2. Ta ner Gingermod eller någon annan ren rom istället.

7. DeusHades

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon speciell anledning till att jag ska undvika cm?

8. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

den hänger sig hela tiden. exakt som din mobil gör nu fast värre

9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ja, det jag skrev. Att det funkar sådär på sgs2. Finns andra som är mer stabila, t ex den jag nämnde...

10. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Har du nån personlig vendetta mot cm?,
    Till ts: cm7 nighlty funkar väldigt bra, enda minuset är kameran, allt annat är bättre än på TW roms.

11. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej jag har ingen vendetta mot cm, men står fast vid att den fungerar sämre än "tw roms". Sen är kamera en STOR del av en mobil, i alla fall för mig. Därför gillar jag gingermod, en i stort sett vanillarom men med det bästa från samsung. Otroligt stabil rom dessutom.