Frågor innan köp av Defy!

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stahlin, 19 maj 2011.

1. Stahlin

Stahlin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Så den här telefonen marknadsförs som vattentålig men det går inte på garantin om telefonen inte klarar av vad som lovas? Är jag rätt ute?

Jag förstår att man kan roota om man vill, höja processor hastighet och sånt, så det är ju kul!
    Men eftersom det är min första android så undrar jag bara hur är telefonen? Är gränssnittet enkelt och inte nokia-rörigt?
    Är touchen bra i den? Inte slö och direkt respons alltså.

Det verkar vara en cool telefon som faktiskt är stöttålig mm så jag hoppas att jag blir glad av era svar!

later!

2. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

njae är svaret på din första fråga

det gäller ju att alla luckor är stängda för att den ska vara vattentät. Om du dock kan påvisa fabrikationsfel så får du ju telefonen reparerad. Men om det kommer in vatten i någon av de "täckta" områdena så är det ditt eget ansvar

3. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag tycker det är en fantasktiskt bra telefon för det priset. Batteritiden är som på de flesta smartphone, cirka en dag, beroende på vad man gör med den. Touchen är bra och telefonen stödjer multitouch upp till två fingrar. :P det tycker jag dock är tillräckligt :) Gränssnittet är bra från början, men med Android så finns det väldigt många olika launchers som du kan ladda ner/köpa som ändrar ditt gränssnitt. :D

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Jag är grymt nöjd med min telefon, oerhört mycket telefon för pengarna. Perfekt storlek, bra spec, bra skärm, upplösning /storlek
    Lite mer än 1gb internminne. Bra batteritid, i mitt fall åtminstone. Kör med exchangesynk var 15:e minut, synkar Gmail, pratar ca 1-1, 5 time per dag i telefonen, lite surt och ändå 50-60% kvar på kvällen.
    Dessutom är den ju allafall tåligare än en vanlig telefon vilket känns bra.

Detta är min 4:e Android och den absolut bästa

Sent from tapatalk

5. Stahlin

Stahlin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack så mycket för alla svar, ni har verkligen övertalat mig!