Frågor innan köp - wildaelden

Discussion in 'Wildfire' started by adriancool08, Aug 21, 2010.

1. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena sitter här ett knapptryck ifrån köpet men ja har lite funderingar...

Köpet står mellan wildfire och nokia E5 (http://europe.nokia.com/find-products/devices/nokia-e5) som ni ser så letar ja efter en mobil som jag kan skicka sms med. Snacka gör ja inte mycket utan och surfa via wifi kan väll vara kul men ja lär inte köpa något surf abbonemang.

ja letar helt enkelt efter en mobil som ja kan messa och maila med, det är det som är prion.

så hur är det att skicka text med wildfire? kan man köra landscape också? hur är den i snabbhet och flyt? kan man ha IRC på den?

om någon har en qwerty telefon t.ex e71,72,e5,c5,blackberry, hur står sig en wildfire mot dem i skicka sms/mail? :P

kanske har ni frågor till mig? :P

edit: kan man ha task killer och den där manga appen så man kan läsa manga? :s

// a

Last edited: Aug 21, 2010
  2. Massy

Massy Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Telefon 2:
    Oppo Find 5
    Platta:
    Nexus 7 1st Gen
    Platta 2:
    iPad Mini
    IRC klienter finns på market och fungerar klockrent. Går utmärkt att skicka SMS i landscape mode. Eftersom skärmen är kapacitiv så är den känslig och lätt att skriva på. Märker ingen skillnad på den och min iPod touch.

Task Killer Advanced fungerar utmärkt och det går att placera ut en liten widget så man lätt kan stänga av program i bakgrunden.

Kan inte helt och hållet säga att den är jätte rapp att skriva på osv då min föredetta telefon var årsmodell 2006. Självklart är alla värsting modeller snäppet snabbare. Men om du har ungefär 2-3k att lägga på en telefon så tror jag Wildfire kommer passa dig riktigt bra.

3. nilber

nilber Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du nästan enbart skall använda din telefon till att sms:a med så skulle i vart fall jag satsat på en telefon med ett tangentbord.

Wildfire är en väldigt kompetent telefon för sin prislapp, men att den skulle vara skön att skriva med kan jag inte påstå.

Visst finns det appar som underlättar skrivandet, men det är svårt att slå ett vanligt hederligt tangentbord.
    Kanske en Xperia X10 mini pro vore något att kika på?

Förövrigt så går det alldeles utmärkt att köra IRC på Wildfire, jag kör själv appen AndChat och är nöjd med den. Och visst tror jag att du kan läsa manga på telefonen, en sökning på ordet 'manga' på market gav 27 träffar.

4. adriancool08

MINA ENHETER

så jävla svårt att bestämma sig :P

mini pro har polaren får pilla lite på den o se vad jag tkr,
    men känner redan att den kanske är för liten.

om man jämnför "typing speed" på mini pro's digitala tangentbord är den
    lika snabb som wildfire då så ja iaf får en känsa av hur snabbt det är/hur
    det är att skriva på en? polaren har en nexus1 också som ja kan pilla på.

har 2.5-3k att lägga ut, är inte mkt för dyra mobiler för ja är inte direkt händig med en :P tappa o slå mobilerna lite här o där händer mig dagligen :P

5. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

har också en fråga: alltså hur många apps funkar inte till wildfire? är det majoriteten eller? finns de bra med spel till mobilen?

6. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag skrev i en annan post, många fler än de som visas på market, då en hel del utvecklare inte har kryssat i den rutan för den skärmen som Wildfire använder, fast att de ändå funkar, och då visas de inte på market, men de går att ladda ner från andra ställen.. :)

7. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Har inte kollat vilken Nokia det är du tittat på , men om du huvudsakligen vill ha SMS och IRC så hade jag som de andra också rekommenderar , köpt en med riktigt tangentbord.

Problemet om du inte väljer en Android då är väl tillgängligheten av IRC-klient... Jag hade pillat på polarens SE-X10pro och sett hur det funkar.

Tänk dock på att en Androidtelefon gärna vill ha dataabb. så kanske du skulle ditcha IRC tanken ändå och köra på en 'vanlig' mobil med tangentbord. Om du ska köra IRC så lär det väl vara via någon form av internetkoppling. Wifi eller mobildata..

8. itadruid

MINA ENHETER

kommer swedroid göra en recension på mobilen? isf när?

9. adriancool08

MINA ENHETER

IRC är inge måste utan det var bara en "rolig grejj" som skulle vara kul att ha.
    men det ja gör med mobil är tappa den ofta :P sms, sms och samtal. Är inte mycket för surfande o sånt på mobilen.

kollade på wildfire i tele2 butiken och ja tyckte den verka helt okej, lite besviken på upplösningen men snabb o rapp var den.

10. itadruid

MINA ENHETER

någon som har en Wildfire och kan ge en kort recension om den? har tänkt köpa en. Vill ha den till sms, lite spelande o sånt och surfa lite med den även kolla mail.

hur funkar gps?

11. Noseone

Noseone Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gå till en butik å kolla själv. Det är subjektivt, vissa tycker den är dålig för de jämför med mycket dyrare telefoner, andra som jag själv som aldrig haft en samrtphone tycker den är fantastisk och otroligt prisvärd.

12. amiraoussama

amiraoussama Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

same here